Airflow...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

R-core

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2003
Wat zou de ideale airflow zijn voor een Xeaser III case?

plaatjes

er zitten dus 7 fans in 2 voor onder in.... 2 achterkant.... 2 zijkant en 1 aan bovenkant .... en natuulijk 1 cpu koeler....

ik zat zo een beetje te denken aan achter blazen voorkant blazen zijkant wegzuigen en bovenkant ook weg zuigen....

Aangezien de fans aan de voorkant onderin zitten en warmte naar boven gaat, zou ik kiezen voor:
Voorkant: beide blazen
Zijkant: Blazen (koude lucht van buiten op je PCI + AGP slot)
Achterkant: Zuigen (opgestegen warme lucht van PCI sloten en AGP slot afvoeren)
Bovenkant: zuigen, (de rest van de warme lucht die opgestegen is afvoeren)

Als je de achterkant laat blazen, werk je bovendien de cooler van je voeding tegen...

hmhm maar die bovenste van die 2 aan de zijkant staat recht tegenover me cpu kooler zit misschien 7 cm tussen dus als die blaast blaas ik dan niet de warme lucht van de cpu weer terug op de cpu?

Nee je CPU cooler verspreid de lucht door de hele kast omdat deze zo kort op de cpu cooler staat...

ow owkee maar omdat hij zo vet hoog is 8,5 cm ofzo... die koeler dacht ik hmmm maar oke als ik de koelpasta op doe verander ik de airflow ook ff

Het beste is natuurlijk een beetje expirimenteren met de fans verschillende kanten op, dan weet je gelijk wat het beste is... Dit is gewoon hoe ik denk dat het het beste is... Ik had (nu niet meer) ook zo'n soortgelijke opstelling in mijn eigen (chieftech) kast, maar dan met maar 1 fan aan de zijkant en 0 aan de bovenkant. Bij mij kreeg ik de beste temperaturen door defans zoals eerder gepost te plaatsen...

Gewoon ervoor zorgen dat je ongeveer evenveel intake als outtake hebt, en dat de intake eerder onderaan zit, outtake eerder bovenaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan