Airflow

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramshield

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Berichten
832
Hallo,

Ik was gister aan het gamen, en vond dat mijn videokaarten ineens begonnen te brullen, en ook mijn fan controller begon te piepen, de GPU van de videokaarten waren namelijk 80 graden!
Zo warm zijn ze nog nooit geweest...

Ik maak me nu best wel zorgen, want als die nu al zo warm zijn, bij een simpel spel (dead island) dan vraag ik me af hoe het in de zomer gaat als ik een keer een spel wil spelen.
Maar ik denk dat het best veel te maken heeft met de airflow van mijn computer.

Aan de voorkant zit een fan die lucht naar binnen blaast, en aan de zijkant.

Aan de achterkant en bovenkant zit een exhaust.

Mijn processorkoeler blaast op mijn videokaart, en de bovenste blaast op mijn onderste videokaart, dus eigenlijk gaat alle lucht naar beneden...
Hoe kan ik zorgen dat dat beter word?
En zou het helpen als er aan de onderkant nog een fan lucht naar binnen haalt, en aan de bovenkant nog een exhaust?
 
Hoi,


Ik plaats de ventilator aan de onderkant van de koeler en laat hem naar boven blazen misschien is dat iets moet je wel een koeler hebben waar dat bij kan;)
 
Sorry... zou je dat eens willen uitleggen? Ik begrijp het namelijk niet helemaal goed.
 
Hoi,

Kijk eens naar mijn systeem misschien zegt dat meer alleen zitten hier twee ventilatoren op de onderste blaast en de bovenste zuigt maar doe dit ook met een enkele ventilator
 
Laatst bewerkt:
Warme lucht gaat altijd naar boven... dus waarom zou ik het dan naar beneden blazen als dat niet sneller is?
En ik denk niet dat ik mijn processorkoeler, videokaarten kan draaien.

Zouden extra fans dus helpen?
 
Hoi,

Daarom je helpt het je kan beter blazen dan zuigen welke processorkoeler heb je is de kast wel ruim genoeg dat de airflow van onderen makkelijk naar boven gaat.
 
Ik heb net even mijn systeem toegevoegd, en moet nog even een foto maken.
Daar kan je dus ook kijken!
 
Hoi,

Gezien de ventilatoren vrij groot zijn lijkt mij dit wel in orde wel gecontroleerd of inderdaad de onderste in en de bovenste uitblaast. En als de videokaarten zo vies zijn zou dit ook bij de koeler het geval kunnen zijn ik zou eerst deze maar eens schoonmaken
 
Laatst bewerkt:
Jaa, maar als ze bij een simpel spel als Dead Island zo warm worden?
Dan klopt er toch ergens iets niet?

Ik moet gewoon muziek aanzetten, redelijk hard, om me niet te irriteren aan de luchtalarmen van mijn ventilatoren...
 
Hoi,

Is hier ook het geval maar dat komt mede ook door de crossfire zitten vlak bij elkaar dus de bovenste wordt warmer dan enkel .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan