Airplay docking station wordt van netwerk afgegooid

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertamsterdam

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2013
Ik heb recent een Philips Fidelio Airplay wireless docking speaker DS3800W/10 gekocht. Installatie lukt goed maar hij wordt na een dag (of twee) van het netwerk afgegooid en kan ik de installatie opnieuw uitvoeren. Zeer irritant! Na vervanging door een nieuw product door Philips lijkt het probleem aan mijn netwerk te liggen. Maar helaas worden externe apparaten niet door Telfort ondersteund, waar ik het internet afneem. Ze konden we wel een hint geven dat het er waarschijnlijk aan ligt dat het ip adres wijzigt en ik een statisch ip adres moet toekennen aan het apparaat. Maar hoe konden/wilden ze me niet vertellen en adviseerden me hulp op dit forum te zoeken. Wie o wie kan me helpen? Het zou zonde zijn als ik een nieuw apparaat koop maar ik het niet kan gebruiken omdat zowel Philips als Telfort het niet kunnen/willen oplossen. Heel veel dank!!!

al eens goed de manual doorgelezen van je docking speaker?

Ofwel kan je dit via de router proberen op te lossen:
Volgende instellingen zijn niet in ieder merk/type van wifi router mogelijk;
check of je de DHCP lease time op 'nooit verstrijken' kan zetten, ofwel kan je het mac-adres van je docking speaker zodanig koppelen dat het vanuit de router steeds hetzelfde ip-adres toegewezen krijgt.

Beste is een statisch ip adres toekennen aan de speaker
Ik ben eens door de manual van die speaker gegaan en volgens mij moet er ergens in het menu mogelijkheden zijn om een statisch ip-adres daarin te configureren. Maar niet alle screenshots staan in de manual blijkbaar. Als je dit doet, dien je er wel op te letten dat het statisch adres buiten de reeks ligt die wordt toegekend via dhcp vanuit de router.
Bv DHCP reeks router gaat van 192.168.1.10 tot 192.168.1.100, dan geeft je een statisch ip adres aan de speaker van bv. 192.168.1.110 of zo. 192.168.1.1 en 192.168.1.254 zijn vaak gereserveerd voor de router zelf.

Beste contrazoom,
Ik denk dat de gebruiksaanwijzing en jouw uitkeg niet helemaal begrijp. Ik heb net de docking wederom geinstalleerd en hij werd toen zichtbaar in de router instellngen. Onder het tabje 'static lease' van mijn zyxel router zie ik de mogelijkheid 'reserve' aan te vinken achter het mac adres en ip adres van mijn docking station dus dat heb ik gedaan. Betekent dit dat het ip adres wat daa staat nu constant aan de docking gekoppeld blijft staan en ik mijn doel bereikt hebt? Als je wilt kan ik een screen shot sturen zodat je misschien beter kan bepalen of hiermee het probleem is opgelost. Even kijken of het blijft werken... Ik ben benieuwd.

"static lease" betekent inderdaad dat steeds hetzelfde ip-adres aan het desbetreffende mac-adres wordt toegewezen. Als het blijft werken, zet dan de status van deze vraag binnen een paar dagen op "opgelost". Indien niet laat maar weten en dan zien we welke andere stappen er nog mogelijk zijn.

Te vroeg gejuicht... Weer van het netwerk af! Kan je stapje oor stapje beschrijven wat ik kan doen want ik begrijp het niet helemaal. Dank je! Kan ik je misschien een sceenschot sturen van de instellingen van mijn router? E van het docking, als hij aangelsoten is.

Laatst bewerkt:
graag een screenshot vd router (welk type is het juist van Zyxel?). In de engelstalige manual op pag. 15 is er sprake van advanced instellingen (zie het bijgevoegde plaatje DSW advanced.JPG). Kan je een screenshot sturen wat er daar allemaal kan ingesteld worden, want dat staat dan weer nergens in de manual.

Ik wilde juiste een vraag stellen over dit probleem! Ik heb twee airprinters die dezelfde kuren vertonen. Epson Stylus Photo PX830 PX 730. Wifi lampjes branden wel maar na paar dagen geen contact. Sitecom WL 351UP router.

Dit zijn de advanced settings:

Advanced Settings

Proxy Server
Use Proxy Server: Proxy Server (kan je aanvinken)
Proxy Server:
Proxy Server Port:

IP Settings
Use DHCP: DHCP (is aangevinkt)
IP Address:
Netmask:
Gateway:
Primary DNS:
Secondary DNS:

Zonder dank (ik hoop dat we het kunnen werkende krijgen)
Als je in de Zyxel kan inloggen kan je dan zien of de gegevens overeenkomen met deze screenshot uit de manual Bekijk bijlage 173168 indien ja probeer dan het volgende in te stellen op je docking speaker bij de IP settings:
DHCP uitvinken
IP address: 192.168.1.100
Netmask: 255.255.255.0
Gateway : 192.168.1.1 (dit is het adres van je Zyxel router)
Primary en Secondary DNS hoeft volgens mij niet ingevuld te worden (maar je kan desnoods bij Primary ook 192.168.1.1 invullen (net zoals bij gateway)
Vergeet niet om de instellingen op te slaan als dit gevraagd wordt in het menu.

Ik kan je bijlage niet openen. Staat hij ongeldig is. Kan je hem nog sturen? Waar kan ik die gegevens checken? Onder welk tabje? Gr.

ja, staat in de tekst boven de figuur trouwens aangegeven hoe je die pagina kan bereiken.

't scheelt niet veel:)
instellingen voor je docking station:
DHCP uitvinken
IP address: 192.168.1.100
Netmask: 255.255.255.0
Gateway : 192.168.1.254 (dit is het adres van je Zyxel router)
Primary en Secondary DNS hoeft volgens mij niet ingevuld te worden (maar je kan desnoods bij Primary ook 192.168.1.254 invullen (net zoals bij gateway)
Vergeet niet om de instellingen op te slaan als dit gevraagd wordt in het menu.

Wederom helaas geen succes.. Ik werd wel gevraagd om zowel primary en secondary dns in te vullen, dat moest ingevuld zijn. Ik heb daar twee keer het gate way adres ingevuld. Nu komt hij uberhaupt niet op het netwerk. Denk dat dus een van de velden anders ingevuld moet worden. Moet ik het ip adres wel gewoon op static laten staan zoals in eerdere screen shot?

Laatst bewerkt:
helpt het om de router even vd stroom af te halen en na een 20-tal seconden terug op te starten?
Maar wacht heb je die static lease uit de router verwijdert?

Laatst bewerkt:
Nee, staat nog steeds op static lease. Dat moet toch? Haal hem morgen even van het stroom af omdat ik nu snel naar kantoor moet. Is het wel okay om bij dns 2x hetzelfde gateway adres in te typen?

Het kan toch niet zijn dat ik de enige ben die deze problemen met philips en telfort ondervindt?! Vreemd!

Maar super dat je zo probeert te helpen!!

hallo geert
aangezien de docking nu op een vast ip-adres staat moet die static lease uit je router verwijdert worden. en het kan geen kwaad om bij dns 2x hetzelfde adres op te geven. Maar als het ook geen resultaat geeft weet ik het ook niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan