• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Fout in formule

Het is vrij vlot gemaakt... aantal dingen kunnen nog wel wat handiger denk ik. Maar het werkt wel. Probeer het maar eens uit.

Hey AlexCel, ik ben gisteren avond bezig geweest met jou oplossing. Ik merk wel dat er in het tabblad Jaaroverzicht nog geen gemiddelde wordt berkekend. Ik zie wel dat er in het jaaroverzicht een soort van tabel staat, dat het maar 1 formule is. Hoe krijg ik het gemiddelde/maand daarbij? Dat zou ik nog graag er bij hebben. Hartelijk dank bij voorbaat.
Bericht automatisch samengevoegd:

Ik heb het zelf gevonden van de gemiddelden. Dit is werkbaar. Hartelijk dank.

Je wilt dus het gemiddelde per MAAND. Dat stond er niet, vandaar mijn verwarring.

Oplossing: op hulpblad in cel U3 de volgende formule en voldoende ver doortrekken naar onder.
Code:
=ALS(T3<>"";T3/12;"")

Hartelijk dank. Ik heb wat ik nodig heb. De hulp was zeker welkom.
Bericht automatisch samengevoegd:

Hey AlexCEL of andere forumleden. Ik heb nog 1 iets dat niet werkt. Bekijk in de maand Januari eens naar cel E40. Daar staat als begin weer een 0, en de derde lijn geeft een #NB. Ik heb verscheidene formules geprobeerd maar geen enkele gaf een clean resultaat. Dit is denkelijk het laatste euvel voor mijn file. Hartelijk dank.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Bart,

In opties kan je nulwaarden uitschakelen. Info van microsoft.
Of je kent dit al maar is absoluut niet de bedoeling.
........................

Alle nulwaarden op een werkblad weergeven of verbergen

1. Ga naar Bestand > Opties > Geavanceerd.
  2. Selecteer een werkblad onder Weergaveopties voor dit werkblad en voer vervolgens een van de volgende handelingen uit:
    • Schakel het selectievakje Een nul weergeven in cellen met een nulwaarde in als u nulwaarden (0) in cellen wilt weergeven.
    • Schakel het selectievakje Een nul weergeven in cellen met een nulwaarde uit als u nulwaarden als lege cellen wilt weergeven.
................................

Het nadeel van bovengenoemde methode is dat dit dan voor alle excelfiles geldt.
Dat kan wel eens nare bijwerkingen hebben.

Een ander celformaat kun je ook gebruiken om nulwaarden niet te zien:
0;-0;;

Je maakt het allemaal wel complex. Weer een tabel erbij die verwijst naar een tabel met allemaal lege (samengestelde) kolommen, die weer bevraagd wordt met een complexe LET-functie. Ik zou je toch serieus een ander overzicht willen adviseren (een "database").

On-topic, ik zou deze functie gebruiken in E40:
Code:
=KIES.KOLOMMEN(FILTER(V40:AB50;(T40:T50<>"")*(T40:T50="Abonnement");"");1;7)

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor alle info. Ik heb wat ik nodig had. Het zou misschien eenvoudiger en minder complex kunnen inderdaad, maar van database's ken ik helemaal niets.

Een database is hier een lange lijst van gegevens, zoals de betalingen, wanneer ze gedaan worden, betalingstermijnen en omschrijvingen. Zoals je nu in 12 tabbladen doet maar dan onder elkaar. Deze lijst kun je dan gebruiken om je overzichten te maken...

Terug
Bovenaan Onderaan