Airport Express - Airplay Stottert

Status
Niet open voor verdere reacties.

tedjansen11

Verenigingslid
Lid geworden
8 mei 2009
Hoi allemaal,

Ik heb een Airport Express ( nieuwste model ), en heb ik de afgelopen 2 maanden als internet punt gebruikt ( in de vorm van AE verbonden met WiFi -> Ethernet uit AE naar Mac Mini ).
Vandaag stereo er op aan gesloten, omdat ik m nergens meer voor gebruikte. Alles aangesloten en via iTunes op mijn Mac muziek aangezet...
En alleen maar gestotter, zelfde via iPad, iPhone, de AE, Mac, iPhone zijn allemaal aangesloten op Wireless N.
Hopelijk kunnen jullie helpen

Eerst testen met alleen slechts 1 AirPlay afspeler (pc/ipad/iphone) actief op je (bedrade en draadloze) thuisnetwerk ipv. alles tegelijk aan laten staan.
Als het probleem er dan nóg is, dan
a. Checken wat de signaalsterkte is op de plek waar de Airport Express is ingeplugd.
b. Via inSSIDer op een Windows pc/laptop checken of een beter kanaalnummer te kiezen is voor je draadloze netwerk.

Zijn trouwens leuke apparaten, die Airport Express! :thumb: Heb er zelf ook 2 (oude variant, dus met met 802.11g).

Tijs.

Het rare is dat de Apple TV wel gewoon Airplay kan gebruiken zonder problemen.
Het kanaal nummer is 11, en er zitten geen andere netwerken op 11 behalve het Gast Netwerk.
Bedankt alvast voor je hulp!

PS. Het is een Cisco E2000

Laatst bewerkt:
Signaal sterke is 33%, maar de Apple TV heeft maar 20% bereik, en de iPad, iPhone en Mac hebben allemaal 70 a 80%

Het is een handzaam apparaat, dus ik zou beginnen met testen door de AE eens vlak naast de draadloze router te zetten en (bijv. gecombineerd met een simpel pc-speakersetje) te kijken of dat verbetering oplevert. Indien ja, dan moet het (toch) aan de signaalsterkte liggen.

Tijs.

Het is opgelost, bedankt voor de hulp Tijs, maar het bleek Time Machine te zijn die een schone reservekopie van 255 GB aan het doen... ( in de achtergrond )
Ik zet de vraag wel op opgelost en bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan