airport express valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

jamba

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
150
Ik heb mijn airport express bedraad op mijn glasvezel router/modem aangesloten om als wifi router te functioneren. imac, apple tv en diverse ipads/iphones maken gebruik er van.

Nu valt de internetverbinding regelmatig weg. de apparaten hebben dan wel verbinding met de airport maar niet met internet. De airport express aan en uit (stekker er uit) zetten lost het probleem op. Hoe voorkom ik dit probleem?

Verder vind ik de verbinding niet goed. Ik stream via de airport express muziek van danwel imac danwel iphone naar de apple tv/stereo. af en toe valt het geluid weg. Heb nu een vast kanaal gekozen dat lijkt te helpen maar te kort om echt te zeggen dat het opgelost is. Tips om dit structureel op te lossen?
 
Ik ken maar 1 oplossing:
Stoppen met downloaden (of flink beperken, qua aantal (gelijktijdige) toegestane verbindingen en (evt.) daarbij ook de snelheid/bandbreedte beperken).

Wordt er niet gedownload, dan heb ik geen tips behalve een andere breedband router gebruiken/kopen [geen tips over welk merk/type daarbij, maar heb goede verhalen gehoord/gelezen etc. over de TP-Link TL-WR1043ND.]

Tijs.
 
Ik ken maar 1 oplossing:
Stoppen met downloaden (of flink beperken, qua aantal (gelijktijdige) toegestane verbindingen en (evt.) daarbij ook de snelheid/bandbreedte beperken).

Wordt er niet gedownload, dan heb ik geen tips behalve een andere breedband router gebruiken/kopen [geen tips over welk merk/type daarbij, maar heb goede verhalen gehoord/gelezen etc. over de TP-Link TL-WR1043ND.]

Tijs.
wat is de relatie met dat de AE er uit valt? ik komt overigens ook voor dat ik wel internet verbinding heb maar dat de AE niet gevonden wordt door het config progr van de imac (?)
 
Ga eerst maar testen met mijn tip.

Dat routers doorgaans niet blij zijn met downloads is algemeen bekend, vooral met torrents.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan