Ajax formulier.

Status
Niet open voor verdere reacties.

James007

Meubilair
Lid geworden
7 jan 2005
Berichten
5.794
Hoi iedereen,

Kan er mij iemand uitleggen hoe ik een form kan submitten, zonder de pagina te verversen? Het formulier zit in een div, en ik zou gewoon willen dat het formulier wordt vervangen door de output als het verzonden is. Dit zijnde "Uw formulier is verzonden." of "U heeft ... niet ingevuld.". Als het het formulier aan het verzenden is, zou ik graag een klein draaiend symbooltje laten weergeven dat aangeeft dat hij bezig is.

Ik vind op het internet niet echt een duidelijke handleiding om zoiets te doen. Kan er mij iemand dit specifiek ding uitleggen of een link geven naar een handleiding die DIT uitlegt? (Dus niet naar een handleiding over ajax in het algemeen, anders ben ik de weg meteen weer kwijt.)

James :)
 
als je de div een id geeft kan je zijn inhoud als volgt wijzigen:

HTML:
<html>
<head>
<title>changeDiv</title>
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
function wijzig()
{
	document.getElementById('div1').innerHTML = "nieuwe tekst";
}
// -->
</script>
</head>

<body>
<div id="div1">
Originele inhoud
</div>
<input type="button" value="wijzig!" onclick="wijzig()" />
</body>
</html>

--Johan
 
Dat is heel vriendelijk Johan, maar dit helpt me niet echt verder aangezien dit de inhoud sowieso verandert als er op de knop wordt geklikt, en dit nog wel met een tekst die je in het javascript moet invoeren... dat is geen ajax dus.

Verder zou ik dat scriptje nog ergens anders kunnen gebruiken, dus toch handig (maar dan niet voor deze vraag)

Bedankt voor te antwoorden :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan