ajax request onderbreken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendk

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2009
morgen,

ik heb een zoekfunctie op mijn site en als de gebruiker een zoekterm invult dan krijgt hij bij elke ingedrukte letter de resultaten via een ajax functie. Als de gebruiker 2 letters te snel achter elkaar intypt zodat het 2e ajax request begint terwijl de eerste nog niet klaar is dan wil ik dat de eerste afgebroken wordt of geen output geeft naar het scherm. hoe kan ik dit oplossen ? :)

mvg
jeroen

ja die methode kende ik wel maar hoe ga ik dat gebruiken aangezien het eerste ajax request al wordt uitgevoerd en als de tweede dan er achteraankomt dan moet de eerste stoppen dus hoe kan het 2e request het eerste aanspreken op zijn abort() functie? of hoe weet het 1e request dat er nog een 2e request is ?

bedankt voor je reactie.

Ehm, mischien is het handig als je eerst wat code geeft, want dit blijft gissen :confused:

Overgens, de eerste vraag is, gebruik je 1 httprequest object, of 2 verschillende? Als je er 1 gebruikt, kan je gewoon VOOR de .open() de .abort() aanroepen.

:thumb:

ik gebruik 2 verschillende maar het probleem is al opgelost toch bedankt :thumb:

Het is aardig om ook even neer te zetten hoe het is opgelost, mocht iemand anders hetzelfde probleem hebben...

:thumb:

ok. :) ik heb gewoon in php een sessie gemaakt die bijhoud hoeveel requests er zijn en zo kan ik dan controleren of er al eerder een request is geweest :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan