Akash politie virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

RickGAE

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2012
Ik ben toennet slachtoffer geworden van het Akash politie virus. Ik heb Windows 7 op gestart in veilige modus en vervolgens systeemherstel gedaan. Nu krijg ik geen melding meer, maar de virusscanner start niet meer. Weet iemand een oplossing? Weet iemand misschien ook hoe het virus op mijn pc is gekomen?

Hoi,
Hoe het op je pc is gekomen is een raadsel, waarschijnlijk doordat een programma niet up-to-date is? (Zoals: Java, Flash player, Adobe reader ect.)
Wat is de naam van je virusscanner?
Als je nu op je pc kan, doe dan dit:

Download MalwareBytes' Anti-Malware naar je bureaublad vanuit één van de volgende links:
http://download.bleepingcomputer.com....51.1.1800.exe
http://www.malwarebytes.org/mbam/program/mbam-setup.exe
http://www.malwarebytes.org/mbam-download-exe.php
http://data-cdn.mbamupdates.com/v0/p....51.1.1800.exe
Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg dat er na de installatie een vinkje is geplaatst bij:
Update MalwareBytes' Anti-Malware
Start MalwareBytes' Anti-Malware
Klik daarna op "Voltooien". Indien een update gevonden wordt, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.
Er zal een pupup vensterje komen met de vraag of je MBAM wil evalueren.

mbam2.png

Klik hier op "Weigeren".

Zodra het programma gestart is, ga je naar het tabblad "Instellingen".
Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
Ga naar het tabblad "Updates" en Update MBAM.
Ga daarna naar het tabblad "Scanner", kies hier voor "Snelle Scan".
Druk vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: "Verwijder geselecteerde".
Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
Indien MBAM vraagt om een herstart, doe dit dan ook.
Wanneer je de restart hebt gedaan, maak je een nieuwe snelle scan met MBAM.

De log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Bij problemen!!!

Problemen bij het installeren van Malwarebytes' Anti-Malware
Problemen bij het starten van Malwarebytes' Anti-Malware
Problemen bij het updaten van Malwarebytes' Anti-Malware

Bedankt voor de snelle reacties.
Ik gebruik Trend Micro Titanium Internet Security, ik ga de oplossingen even proberen, thnx.

Hoi,
Waarschijnlijk werkt je Anti-virus niet meer doordat je een systeem-herstel hebt uitgevoerd en/of het virus je anti-virus heeft beschadigd?
Tot nu toe geef ik je het advies om Trend Micro Titanium Internet Security te verwijderen & 'm opnieuw downloaden/installeren, misschien dat dit je proble(e)m(en) oplost?

Er zat een code bij de virusscanner die maar drie keer gebruikt mag worden, en hij is al drie keer gebruikt. dus dat is geen optie :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt nu toch een licentie ingevoerd in je Trend Micro Titanium Internet Security?
Kopieer die op een kladblok bestand, en sla het op.
Verwijder Trend Micro Titanium Internet Security en download 'm opnieuw.
Als Trend Micro Titanium Internet Security vraagt om de licentie-sleutel, Kopieer en plak dan de oude licentie-sleutel die je op het kladblok-bestandje hebt opgeslagen.

Die sleutel mag maar drie keer worden gebruikt, en dat is die al.

Laatst bewerkt door een moderator:
En wat heeft het gedetecteerd? naam van het virus?
Ook de aangetroffen virussen verwijderd?

& ik bedoel dus, je hebt nu een licentie toch?
Kopieer die licentie op een Kladblok-bestand, OF schrijf 'm over op een briefje.
Hierna verwijder je Trend Micro Titanium Internet Security & download/installeer je 'm opnieuw.
Als Trend Micro Titanium Internet Security om de licentie-sleutel vraagt: kopieer je de oude licentiesleutel die je op kladblok had gekopieerd OF had overgeschreven op een briefje.

@rickagovv Onnodige quotes verwijderd. Wanneer je direct reageert op een reactie is het niet nodig om dat bericht te quoten. Onnodig quoten heet dat, hetgeen niet gewenst is.

En wat heeft het gedetecteerd? naam van het virus?
Ook de aangetroffen virussen verwijderd?

& ik bedoel dus, je hebt nu een licentie toch?
Kopieer die licentie op een Kladblok-bestand, OF schrijf 'm over op een briefje.
Hierna verwijder je Trend Micro Titanium Internet Security & download/installeer je 'm opnieuw.
Als Trend Micro Titanium Internet Security om de licentie-sleutel vraagt: kopieer je de oude licentiesleutel die je op kladblok had gekopieerd OF had overgeschreven op een briefje.

Ik heb ze verwijderd, maar de lincentiekey mag niet meer gebruikt worden. Ik ga trend micro morgen bellen voor informatie en wat nu te doen.
Kan ik MBAM laten staan naast trend Micro?

Oke, dankje.
Ik hoor net dat mijn ouders te login gegevens kwijt zijn, ik ga morgen nog wel zoeken. En anders bel ik het bedrijf wel waar de virusscanner is gekocht, of Trend Micro.

Ik heb kunnen inloggen bij Tren Micro, maar de nieuwste (die wij hebben) staat hier niet bij. Ik heb de code via de post gehad, en die moest ik invoeren:(
Ik ga vanmiddag Trend Micro bellen.

Ik heb Trend Micro gisteren gebeld, en ik moest en mailtje sturen, ik wacht nu opeen andwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan