• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

akkoord en wachtwoord

• Onderwerp starter Onderwerp starter ppms
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ppms

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2006
Hallo,

Is het mogelijk om bij dit opstartscherm akkoord ook nog een optie voor een wachtwoord erbij te maken, ik heb even met tekst ± de plaats aangegeven. Bij 3 pogingen foutief wachtwoord invoeren bestand afsluiten.

Zie bijlage.

Groet PPMS

Bijlagen

Geen reacties op deze vraag en sluit hem dan maar, jammer. Vraag mijn zelf af wat er fout is aan de vraag of verkeert. Ik ben dit niet gewend van Helpmij.

Groet PPMS

Beste,
Heb je al eens overwogen dat, zeker nu tijdens de vakantieperiode als de activiteitsgraad sowieso al lager is, de mogelijkheid bestaat dat er naast een vraag gekeken wordt ?
Ik merk iig jouw vraag nu pas op, maar na jouw opmerking( die van weinig geduld getuigt) heb ik nog maar weinig zin om een zinnig antwoord te geven. Dit forum draait nog steeds op de VRIJWILLIGE hulp van alle helpers. Er bestaan dus andere manieren om je vraag terug onder de aandacht te brengen.

Beste ppms ;), het gras moet afgereden worden enz. ik las vrijdag in een andere topic waar ik mijn kennis deelde ook al na +/- 5 uur gepost " niemand ? " na mijn dagtaak ( 13 rij- werkuren poste ik " de oplossing " en ik heb de TS nog niet zien reageren :confused:. vroeger stuurde ik , typte ik , mijn data verbruik was +/- 300 Mb/maand via mobile internet ( duur ) .

Ik wil even meedenken met je vraag ook al moet ik op het www. zelf gaan kijken hoe en wat . Ik post wat ik al heb , de optie na 3 foutieve ingaven is er nog niet , password = 9898

Bijlagen

Laatst bewerkt:
excuus

Ik bied hier aan mijn excuus aan van dit ongeduldige ventje, ik begrijp dat iedereen ook nog andere dingen heeft te doen.

Oorzaak ik zit zelf in een vervelende positie met me gezondheid, ziekte botkanker en ben daardoor best de laatste tijd wat ongeduldig terwijl ik altijd een heel rustig ventje ben.

Ga zo even kijken naar de bijlage van Trucker10.

Graag zet ik de vraag weer open.

Groet PPMS

Hallo,

Even gekeken en het is wat ik bedoelde alleen bij accoord gaat het frmaccoord niet weg.

Groet PPMS

PPMS

Code:
Private Sub cmdJa_Click()
If Me.TextBox1.Value = 9898 Then
Worksheets(2).Visible = True
Worksheets(2).Activate
Unload Me
Else
MsgBox "Verkeerd wachtwoord"
Me.TextBox1 = ""
End If
End Sub

En zet in de eigenschappen van de Textbox: achter PasswordChar ****
Tijdens het intypen van het password verschijnen nu ****

Hallo,

Ik heb niet door waar ik dit moet zetten,

Code:
PasswordChar ****

Het is inderdaad belangrijk dat andere niet het wachtwoord zien.

Groet PPMS

Hallo,

Heb het toch gevonden zat even met me neus te kijken.

Iedereen vriendelijk bedankt voor de hulp, ik ben er erg blij mee.

Groet PPMS

Alt F11 klik op je userform , daarna de textbox aanklikken en kijk dan naar de eigenschappen links onder als je VBeditor deze aangeeft .
zie jpg voor .............;)

oeps : te laat , suc6 verder , zijn er nog vragen stel ze .

Bijlagen

• astrix in userform.jpg
    astrix in userform.jpg
    97,8 KB · Weergaven: 49
In de Programmacode:
Klik op Formulieren > formAccoord
Klik met rechts op de textbox, en kies voor eigenschappen, daar vindt je PasswordChar.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Toch nog een vraagje,

Als ik op het frmaccoord op het rode kruisje rechts boven klik dan kan ik gewoon met het bestand werken, is het mogelijk als men dit doet de boel wordt afgesloten zoals bij niet accoord.

Groet PPMS

Hallo,

Nog een vraag,

Als ik het wachtwoord 9898 veranderd in b.v. G*Kha dat werkt het niet geeft aan verkeert wachtwoord, moet ik soms nog ergens anders ook wat wijzigen.

Groet PPMS

Zet je wachtwoord tussen aanhalingstekens in de code
Zet deze bij de code van je wachtwoord. Als men nu op het kruisje klikt gebeurt er niets maw het userform blijft gewoon geopend.
Code:
Private Sub UserForm_QueryClose(Cancel As Integer, CloseMode As Integer)
    If CloseMode = 0 Then
    Cancel = True
    End If
End Sub

Laatst bewerkt:
ppms , voor een topic die als opgelost staat zijn er nog veel reactie's :thumb: nu nog
Bij 3 pogingen foutief wachtwoord invoeren bestand afsluiten.
een counta in de macro aanbrengen ;)

Hallo,

Als in het frmaccoord scherm nog niet het wachtwoord en accoord gegeven is kan men toch cellen wijzigen, is dit te blokkeren en vrij te geven na juiste wachtwoord en accoord.

Opgezocht wat counta betekend help gaf dit aan: aantalarg, zou niet weten hoe dit te gebruiken bij drie keer fout wachtwoord.

Was vergeten de vraag weer op niet opgelost te zetten, iedereen alvast bedankt voor de hulp.

Groet PPMS

ppms, als je de eigenschappen v/h formulier opent zal je de eigenschap ShowModal zien staan. Deze moet op True staan zodat je enkel in het formulier kan werken.
Wachtwoord = G*Kha

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan