• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

akte aan de hand van een conditional formating.

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrouw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Is het mogelijk om een aktie te laten uitvoeren dmv een conditional formatting?

Bijvoorbeeld zoals in de bijlage:
ik zou willen dat als ik in de tabbladen NA het BronBestand een optelling krijg van een vermenigvuldiging krijg als ik dat groen heb gemaakt met de knop.

Dus: tabblad huis, de cel die groen is dan volgt de aktie: Cel D5 x tabblad bronbestand cel F5. Er moet dus ook gekeken worden naar de code in de eerste kolom.

​Er worden dus op meer tabbladen cellen groen gemaakt en die moeten dus allemaal bij elkaar opgeteld worden in cel ​D18.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is?
​Gedachte die hier achter ligt is datgene groen gemaakt is inmiddels is uitgevoerd.​

Bijlagen

Beste,

Ik ben even (iets teveel) aan het rotzooien geweest met je vraag.
Het optellen van cellen welke door een 'Voorwaardelijke Opmaak' zijn veranderd is eigenlijk een kringverwijzing. Er is een reden waarom je iets kleurt, en die reden kan je gebruiken om een som te maken.

Volgens mij is de achterliggende vraag, om van geselecteerde cellen over meerdere tabbladen een som te berekenen.
Dit wordt nu gerealiseerd met wat extra kolommen, een vert.zoeken formule en indeling.

Kijk even in de upload en stel vragen/opmerkingen als ik iets moet veranderen :)

Bijlagen

Zo dat is aardig verbouwd. Ik moet eens gaan kijken hoe ik dat kan gaan verwerken op mijn uiteindelijke bestand.
Ikzelf had juist het bronbestand tabblad gebruikt om alle info te zien en niet op te werken. Alle andere tabbladen zijn de werkbladen waarop de gegevens worden ingevuld en waar ik het liefst geen bedragen in had staan.
Maar goed ik ga kijken hoever ik kom en meld me dan wel weer als ik er niet uitkom.

In iedergeval hartelijk dank:love:

P.S.
zit er niet een foutje in de formule:
=SOM.ALS(Huis!J4:J9;"=x";Huis!F4:F9)+SOM.ALS(Zaal!J4:J9;"=x";Huis!F4:F9)+SOM.ALS('Com 1'!J4:J9;"=x";Huis!F4:F9)
Moeten de twee gemarkeerde niet respectievelijk Zaal en Com 1 zijn?

Laatst bewerkt:
Inderdaad:
Code:
=SOM.ALS(Huis!J4:J9;"x";Huis!F4:F9)+SOM.ALS(Zaal!J4:J9;"x";Zaal!F4:F9)+SOM.ALS('Com 1'!J4:J9;"x";'Com 1'!F4:F9)

Inderdaad een fout in de aangegeven formule.

Maar als ik het goed begrijp zijn de tabbladen Huis, Zaal en Com 1 de tabbladen waar data op ingevuld wordt en dit moet automatisch worden doorgevoerd naar het bronbestand?
Waarbij ik me dan wel afvraag waar de prijs vandaan moet komen?

Of is dit een tabblad wat wordt altijd aanwezig is maar enkel door jou wordt gebruikt en niet door anderen.

Mocht je de bedragen op de 3 laatste tabbladen niet willen zien kan je deze ook altijd nog verbergen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan