Aktieknop werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gcjvanbeek

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Hallo ,
Ik heb de form "Detailsgegevens Orders" van de Nooderwind 2007 wat aangepast en gebruikt in mijn eigen database.(geexporteerd) Via de Wizzard Aktieknop toevoegen wil ik een rapport openen met de naam "Factuur". Het rapport is gedefinieerd en werkt. Echter als ik op de actieknop druk krijg ik de melding zoals bijgesloten. De code zoals gegenereerd door de wizzard staat hieronder. Ik heb dit inmiddels al duizend keer gebruikt, maar heb geen idee waarom het nu fout gaat.
Code:
Private Sub Factuur_Click()
On Error GoTo Err_Factuur_Click

Dim stDocName As String

stDocName = "Factuur"
    DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview

Exit_Factuur_Click:
    Exit Sub

Err_Factuur_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_Factuur_Click

End Sub

Wat gaat er mis?
Apestaart

Bijlagen

• Foutmelding.JPG
    Foutmelding.JPG
    30,8 KB · Weergaven: 32
kijk in het ontwerp van het formulier.....
bij "Bij klikken"moet gebeurtenissenprocedure staan (en geen macro oid)...

Staat e.e.a. er niet, druk dan aan de rechterzijde nomaals gebeurtenissenprocedure aan.

VB werkt niet.

Ja aan die voorwaardes voldoet het programma. Ik heb inmiddels een volledig nieuwe form aangemaakt, met de functionaliteit van de form die ik had geexporteerd. Deze nieuwe form werkt wel. Het mioet dus in de geexporteerde form zitten. Aangezien de nieuwe form werkt beschouw ik de melding als afgedaan.
Apestaart

Deze code is voldoende

Code:
Private Sub Factuur_Click()
  DoCmd.OpenReport "Factuur", acPreview
End Sub

Klopt

Hallo SNB,
Dat klopt, maar de Wizzard genereert altijd een foutmeldings afhandeling.
Bedankt apestaart

Beschouw de macrorecorder als een hulpmiddel. De opname representeert akties vanuit de gebruikersinterface. VBA is object georiënteerd en kan dus direct alle objecten met eigenschappen en methodes benaderen. Veel VBA faciliteiten kunnen niet eens opgenomen worden met de recorder (bijv. het gebruik van variabelen, lussen etc.).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan