Al mijn bestanden weg na Windows Update

Status
Niet open voor verdere reacties.

CloseYourEyes

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2013
Hallo,

ik ben een beetje wanhopig, gisteravond moest mijn laptop een update doen (uiteraard geen probleem natuurlijk) echter toen ik de laptop zonet weer opstartte zijn al mijn bestanden weg! Ik heb niks meer op mijn bureaublad staan. Daarnaast checkte ik zonet ook mijn internetbrowser geschiedenis en opeens is al mijn geschiedenis ''verdwenen/verwijdert'' tot 24 maart 2013 (ik heb deze niet zelf verwijderd)
Ik snap niet wat er aan de hand is, mijn laptop is beveiligd en ik scan de laptop regelmatig op virussen en dergelijke.
Kan iemand mij helpen? Ik heb de bestanden dringend nodig, het zijn namelijk voornamelijk schoolbestanden.

Alvast Bedankt voor alle hulp

Groet.

Misschien met herstelpunt of een back-up??
Daarna misschien nog eens scannen met MBAM.

De Computer word dan teruggezet naar een eerdere staat. Alle wijzigingen worden dan ongedaan gemaakt. Ga naar Start > Configuratiescherm > Alle Configuratiescherm onderdelen > Herstel > Systeemherstel starten.

Hmm. heb toch maar even systeemherstel gedaan en ik kreeg dat het probleem niet te fixen is met systeemherstel
Wordt nu echt wanhopig want een probleem (van enkele 2/3 weken terug) is ook weer terug, hij ''freezet'' nu ook weer in de normale modus na 5 minuten. Ik zit nu dan ook in de veilige modus, ik wil dit probleem echt opgelost hebben want ik heb deze laptop echt voor school nodig

Ik vermoed dat je bent ingelogd met een tijdelijk profiel. Je documenten staan mogelijk nog in je bestaande profiel onder c:\users\<jouw inlognaam>\

Ik had zoiets onlangs ook aan de hand dat ineens een groot deel van de foto's en documenten van een pc verdwenen waren. Ze waren overigens niet echt verdwenen, maar het "verborgen" veldje van de eigenschappen was aangevinkt. De veroorzaker was een update van Mcafee.
Misschien dat er hier ook zo iets aan de hand is.

Doe het volgende:
Start de Windows Verkenner en klik op het "Organiseren" (linksbovenin).
Klik dan op "Map en Zoekopties"en dan tabje Weergave.
In de Geavanceerde instellingen haal het vinkje weg bij "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen" en klik het bolletje bij "Verborgen bestanden, mappen of stations weergeven". en druk op Toepassen.

Als u nu met de verkenner naar "Mijn documenten" gaat en u ziet daar mappen en documenten waarvan u dacht dat ze weg waren (maar dan wat "vager" dan normaal), dan is daar dat "verborgen" aangevinkt.
U maakt ze weer gewoon zichtbaar te maken gaat u op zo'n map of document staan, klikt op de rechtermuis en kies voor Eigenschappen en haal daar dan het vinkje bij "Verborgen" weg en klik op toepassen.
Klaar.

Nu maar hopen dat dat het is in uw situatie.

De door Firewind zijn/haar verwijderde berichten weer zichtbaar gemaakt.

@Firewind: Achteraf berichten van je verwijderen is niet de bedoeling. Je berichten zijn dan dus niet meer zichtbaar waardoor de gesprekslogica in een topic geheel weg is. Het is dan alsof een ander maar wat "in de ruimte kletst"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan