Al MIJN .exe bestanden worden geopend met wordpad!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericje24

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 sep 2010
Berichten
3
Hallo

ik zat laats op mijn computer een patch proberen te installeren. via dubbel klik in torrent download programma.
het was een .exe bestand (normale application programma voor windows)
Er kwam een venster met ''kan volgend bestand niet openen, selecteer een Standaart programa''
ben vervolgens te snel geweest en het het programma wordpad aangeklikt.
nou is het dat hij alle exe bestanden open in wordpad!!!!:shocked:
als windows opstart worden alle windows systeem programm's opgestart met wordpad:(
nou is het voor mij erg frustrerend :confused: , mijn vraag is kan ik het ook weer omdraaien.
dat alle .exe gewoon normaal worden geopend?

vriendelijke groet.
eric
 
probeer eens in verkenner extra > mapopties > tabje bestandstypen. Als hij daar niet tussen staat zou je de .exes als het goed is nog wel moeten kunnen uitvoeren met rechter muisklik > uitvoeren als.../openen met. Als dat niet meer kan zou ik het ok niet verder weten.
 
Ik zou een systeem herstelpunt doen, want je weet niet hoeveel keer je dit misschien wel moet doen.
 
exe

tussen bestands typen staat die niet.
maar het word nu niet meer uitgevoer als wordpad.
maar het word nu gezien als een onbekent bestand.
niet als een windows toepassing.
windows herstel doet het ook niet want dat gaat ook via exe-tje
ik reboot mijn pc wel.
 
Fix .Exe file

ik heb het al eerder geprobeert. met die manier allen ''regedit'' is helaas ook een .exe .
ook al geprobeert in veilige modus. geeft die het zelfde antwoord.
ik heb ook al geprobeert om regedit.exe te openen met taakbeheer.
doet hij het ook niet, ''kan pad niet vinden''

ik heb gewoon besloten windows opnieuw te installeren.

bedankt voor jullie reacties.

gr. eric
 
Ok dat is een oplossing maar ik zou toch nog even een progje laten draaien om te kijken of het geen virus/malware o.i.d. is, want dat kan het ook zijn.
Als je nog niet begonnen bent klik dan ff op de link in m'n handtekening en probeer het daar nog eens mee.
Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan