Al mijn programma's openen zich met kladblok.

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter lamers

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2009
Hallo mensen,

Kan iemand mij aljeblieft helpen?
Ik heb namelijk een (groot)probleem,
Al mijn programma's starten zich met "kladblok"
en kan ik bijv geen msn, internet, word, google earth enz. gebruiken.
ik vind dat heel erg vervelend en weet niet hoe ik dat probleem kan verhelpen.
kan iemand me mischien helpen of een tip geven ?
Alvast bedankt.

Groeten,

Peter Lamers

Heb je dat sinds kort?
Iets geïnstalleerd oid vlak voor dat het probleem begon?
Goede antimalware bescherming?
Welk besturingssysteem?

Mogelijk helpt een systeemherstel naar een punt vlak voor het probleem optrad.

Mocht het XP betreffen: hier een fix voor .exe bestanden onder XP.
Dubbelklikken op het .reg bestand dat je krijgt als het uitgepakt is, en aangeven dat het akkoord is dat je het aan het register toevoegt.

We horen wel of het voor jou van toepassing is (zie ook posting van leofact).

Succes,

Tijs.

programma's openen zich met kladblok

ja ik heb dat sinds gister,
en ik heb een windows vista :confused:
maar als ik bijv. internet wil openen dan opent kladblok zich en dan verschijnen er allemaal rare tekens.
en dat geld ook voor de andere programma's.
ik weet ook waar het van gekomen is, ik wou een bestand op u torrent openen met kladblok en toen werd in eens alles geopend met kladblok.
en ik weet niet hoe ik het terug moet draaien nu.

alvast bedankt,

groeten, peter lamers

Je kunt in ieder geval het systeem terugzetten m.b.v. herstelpunten van vóór het moment dat de ellende toegeslagen heeft.

Als ik ervan uit mag gaan dat Computer op je bureaublad staat: Erop rechtsklikken, Eigenschappen kiezen. Dan in het geopende venster in de linkerkantlijn kiezen voor Systeembeveiliging.
Even wachten totdat het knopje Systeemherstel beschikbaar is, en dan daarop klikken.
Kies dan een herstelpunt van vóórdat het misging.

Succes,

Tijs.

programma's openen zich met kladblok

dat is juist het probleem, want als ik systeemherstel aanklik dan opent systemherstel zich ook met kladblok :shocked:
dus.. ik weet echt niet meer wat ik moet doen

Ik weet nog wel een truc, die je mogelijk helpt:
Hang tijdelijk je harde schijf in/aan een andere computer.
Kopieer \Windows\System32\Restore\rstrui.exe naar \Windows\System32\Restore\rstrui.com
(ik heb hier bewust niet C: bij het pad gezet, omdat jouw Windows map natuurlijk op een andere schijfletter komt te staan op die andere computer. Let ook op dat op die computer ook de op "extensies voor bekende bestandstypen verbergen" uit moet staan om de extensie van de kopie goed aan te kunnen passen).
Hang daarna de harde schijf weer terug in je eigen computer, start op, doe
[Windows-toets]r toetscombinatie -> %windir%\system32\restore\rstrui.com
Kijk of je dan wél in Systeemherstel terecht kunt.

Succes,

Tijs.

Kleine aanvulling: Je kunt natuurlijk ook van iemand die dezelfde Vista gebruikt als jij (liefst ook met hetzelfde Service Pack geïnstalleerd) een kopie naar memory-stick zetten, en op de memory-stick hernoemen naar rstrui.com
Misschien werkt het zelfs als je in je eigen Vista die "Extensies van bekende bestandstypen verbergen" uitzet, daar een kopie maakt van rstrui.exe in die genoemde map, en de kopie rstrui.com noemt.
Dat zou mogelijk weer wat gesleep met je harde schijf schelen... ;)

Succes,

Tijs.

Meld even wat meer terug alsjeblieft:
Startte rstrui.com op? Indien ja, heb je nog geprobeerd om een herstelpunt terug te zetten?

Tijs.

ja dat heb ik geprobeerd alleen die starten zich allemaal in kladblok open :shocked:
en dan echt alles behalve kladblok zelf en internet en msn (soms):eek:

Heb nog wel iets leuks om te proberen:
Hernoem kladblok (=notepad.exe) naar iets anders, zoals notepad_old.exe.
Maak een kopie van rstrui.exe naar dezelfde map als waar je notepad.exe gevonden hebt (meestal C:\Windows, maar kan ook C:\Windows\System32 zijn).
Hernoem de kopie van rstrui.exe naar notepad.exe
Dubbelklik willekeurig koppeling naar een uitvoerbaar programma, en met een beetje mazzel start systeemherstel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik zit met hetzelfde probleem. Maar als ik die naam anders wil noemen zegt de computer dat ik dit niet mag veranderen. Ik ben wel administrator van de computer.

Maar ik heb ook het idee dat het licht aan de standaardprogramma's die de computer gebruikt. want als ik bijvoorbeeld zeg dat ie alles in Internet Exporer opent doet ie dat ook. Heeft iemand dus een idee hoe je kan zeggen dat ie zelf weer uitzoekt welk standaardprogramma gebruikt moet worden?

Groetjes,

Siebren

Mogelijk is het probleem te verhelpen met opstart herstel
Volg daarvoor deze stappen..(klik even op opstart hertsel starten)
Wanneer je geen Vista dvd hebt, werkt mogelijk optie 2

Laatst bewerkt:
ik heb het zelfde

Hallo.ik heb het zelfde probleem.maar bij jullie is het lang geleden gebeurt.en ik kan het niet weg krijgen. iemand idee hoe ik het weg kan krijgen?.en ik heb extra zon account aan gemaakt om te beantwoorden

help me snel:D

hallo,

ik was degene die dit probleem had!
ik heb het hele systeem opnieuw moeten installeren en heb de programma's die ik niet kwijt wou op een extern harde schijf gezet en later weer toegevoegd.
er is geen andere manier om dit op te lossen !
tenminste, na 2 maanden van alles te hebben uitgeprobeerd te hebben kan ik u dit niet aanraden en ik zal gewoon het systeem opnieuw installeren.
mischien kun je nog iets proberen met systeem herstel, daar kwam ik na 2 maanden achter maar ik kon niet zo ver terug mijn systeem herstellen.
open start (links onder), typ bij zoeken: systeemherstel en kies handmatig het tijdstip wanneer alles nog goed was.
ik hoop dat jij meer succes hebt!

ik wens je succes en ik hoop dat je er wat aan hebt.

groeten, peter

Laatst bewerkt:
Uuhm... lol;)

Ik had het ook op windows 7 maar bij mij ging het zo:

Ik wou iets openen en toen koos ik: openen met

Toen heb ik gebladerd naar mijn kladblok en toen veranderen inderdaad alles met kladblok msn xfire enz..

Maar toen heb ik dus systeem hertel gedaan en dat deed ik via me configuratiescherm.

Daar staan als goed is nog wel de goede uitvoeringen en niet zoals alle andere de kladblok.

Kijk eens of je een herstelpunt in je configuratiescherm kan vinden.

ja ik had precies hetzelfde, alleen ik kwam er wat laat achter dat je systeem herstel kon doen.. TE LAAT :o
ik deed ook "openen met" ja, eens gedaan, nooit weer :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan