Al tijden geen internet! Wel herkent, maar niet verbinden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thiemo

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2011
Hallo,

Mijn desktop kan al tijden niet met internet verbinden.
Ik gebruik een externe USB-netwerkadapter, een Sweex LW053

In het begin bleek de besturingssoftware die deze stick bevatte verouderd te zijn, maar na updaten was er geen verbetering.

Hij herkent wel mijn internet, maakt ook verbinding, maar na ongeveer 10 minuten gooit hij me eruit en wil hij geen verbinding meer maken, ook niet als deze beschikbaar is.
Hoe is dit mogelijk?
Ligt het aan de netwerkadapter? Dit ding stamt namelijk uit ongeveer 2007..

Ik hoop echt dat iemand me verder kan helpen.

Mvg,

Thiemo

Laatst bewerkt door een moderator:
Daar was ik ookal achter ja.

Maar als ik een nieuwe netwerkkaart aanschaf, zal die dan wel goed werken met mijn Sweex modem? :$

(Dit is trouwens niet een erg behulpzaam antwoord :P)

Ik zou zeggen: Leen van iemand (liefst van meerderen) hún wifi-stick (andere merken dan Sweex), en installeer de driver-software die erbij hoort. Als het dan ook niet lekker gaat, dan zal het wel aan je crappy router liggen. Blijft het probleem hetzelfde, dan zal het wel aan je pc of je Windows liggen.

Persoonlijk goede ervaringen met Zyxel AG-220 wifi-stick (ondersteuning van XP en Vista, niet meer te koop denk ik) en de wifi-stick van Cisco/Linksys die bijgeleverd wordt bij UPC-Internet (precieze type-aanduiding kan ik evt. voor je uitzoeken) i.c.m. de software van Ralink.
Eigenlijk kan ik zeggen dat alle wifi-sticks die (origineel) van Ralink afkomstig zijn goed werken (met de Ralink software; vaak wordt andere software bijgeleverd, dus dan moet je bij Ralink hún software downloaden en gebruiken). Die Cisco/Linksys stick die ik zojuist noemde is zo'n stick die (eigenlijk) van Ralink afkomstig is. Zover ik kan zien zijn veel/alle Cisco/Linksys sticks (eigenlijk) van Ralink.

Over Netgear wifi-sticks ook positieve verhalen gehoord, maar die heb ik zelf nooit gebruikt.

Succes,

Tijs.

Ie sweex stick heeft ook ralink software.
Ik zat te denken aan een interne netwerkkaart. Is dit beter dan zo'n stickie?

Ik blijf erbij dat het zinvol is om te testen met andere wifi-sticks. Anders ga je nooit kunnen achterhalen waar het probleem nu precies zit (wifi-stick, router of Windows/computer).

Je zegt nu dat die Sweex ook Ralink (driver/verbindings)software gebruikt? Kijk eens goed welke methode je nu gebruikt om verbinding met het netwerk te maken: Via de bij de Ralink driver geleverde verbindingen-software of via 'de standaard Windows methode'. Gebruik je nu de Windows methode, kijk eens of je ook de Ralink verbindingen-software kunt inzetten. Evt. moet je daarvoor dan eerst weer nieuwere driver-software downloaden bij Ralink (link)

M.b.t. interne Wifi-insteekkaart: Dat heeft voordelen (gemiddeld gesproken betere ontvangst vanwege aanwezigheid antenne(s)). Maar of het direct je probleem verhelpt is niet zeker; dat is dus gokwerk (zie ook de eerste paragraaf hierboven en mijn vorige posting).

Tijs.

Kun je misschien uitleggen hoe ik de instellingen van het verbinding maken kan veranderen van Windows naar Ralink?

Bedankt voor je reactie!

Link naar de Ralink software voor jouw apparaat: link
Je kunt gerust een fake mailadres invullen in het licentie-scherm. Ik gebruik altijd piet@chello.nl ;)

Misschien heb ik vanavond tijd voor verdere instructie, maar je zou ook gewoon kunnen beginnen met die software te downloaden, de oude driver-software te deïnstalleren en dan de nieuw gedownloade te installeren.
Als je daarbij de keuze krijgt om alleen de driver of zowel de driver als de utility (ook wel tool of connection profile utility) te installeren, kies dan voor zowel de driver als de utility.
Ik neem aan dat je dan na installatie rechtsonder in het systeemvak een extra icoontje erbij krijgt waar je de verbindingen kunt maken en opslaan. Waarschijnlijk is het ook mogelijk via het Start-menu van Windows bij dat hulpprogramma te komen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Helaas werkte de Ralink utility ook niet. Nog steeds geen verbinding met het internet...

Iets meer informatie mag je wel terugmelden, hoor ;)

a. Zag je je draadloze netwerk in de utility?
b. Wat gebeurde er daarna? Welke stappen heb je gezet? Wat gebeurde er, wat verscheen op je scherm? etc. Desnoods begin je opnieuw met verbinden via de utility en meld je ons per stap wat je doet en wat er gebeurt.

Tijs.

Mijn verbinding verscheen wel op het scherm. Ik maakte verbinding, vulde het wachtwoord in. Hij werkte 5 minuten, daarna werd het internet zo sloom, dat het niks meer wou laden, dat betekent dan dus dat hij wegvalt en geen verbinding meer wil maken.
Hetzelfde probleem als zonder de utility dus...

Zo op eerste gezicht zou ik denken dat het aan de crappy router ligt, omdat ik veel vertrouwen heb in Ralink software en netwerkkaarten.

Overigens wil ik ook het volgende weten: Je meldt: "Hij werkte 5 minuten, daarna werd het internet zo sloom, dat het niks meer wou laden"
Wat doe je met de verbinding in die 5 minuten? Doe je niets of zit je te downloaden of zo?

Doe je zelf niets (dus geen downloads of zo) en webbrowsen wordt 'sloom', dan zou ik verwachten dat het probleem zit in malware in je Windows die de verbinding (achter jouw rug om) gebruikt voor hun duistere zaakjes.
Zit je wél te downloaden (of andere 'zware' Internet-dingen te doen), dan zal het probleem aan de crappy router liggen, lijkt me.

Natuurlijk is het daarbij interessant om iemand anders (vanaf een laptop bijv.) te laten verbinden met je router en te kijken of die precies op hetzelfde moment ook die 'vertraging' opmerkt (als er niet gedownload wordt). Is dat het geval, dan lijkt me dat malware op jouw computer de verbinding 'dichtslibt'.

Tijs.

Ik zit gewoon te browsen in die 5 minuten, want ik krijg soms niet eens de kans om te downloaden...

Ik zit met mijn laptop op precies dezelfde verbinding, mijn broertje en ouders ook, maar alleen mijn desktop heeft hier last van...

Moet ik een scan runnen met malwarebytes? (Of hoe dat programma ook mag heten)?

Lijkt me een geschikt plan. Zie ook deze link

Zodra je die gedaan hebt, pc herstarten en daarna ook SuperAntiSpyware draaien.

Hopelijk geeft dat een hint of je pc inderdaad besmet is of niet en zo ja, met wat dan.

Tijs.

Bij beiden is niks gevonden, behalve cookies, die zijn verwijderd...

Alleen valt het internet nu nog steeds weg... En kan ik geen verbinding meer maken, net als voorheen...

Even samenvattend:

- Jouw pc is de enige die een probleem heeft met de verbinding, andere computers in het netwerk kunnen gewoon internetten, downloaden, etc.
- Je kunt wel verbinding maken, maar die wordt na 5 minuten traag en onwerkbaar.
- Je hebt een crappy router (Sweex) en een crappy USB netwerkkaart (ook Sweex).

Ik zou zeggen, scoor eens een andere netwerkkaart of probeer als je inderdaad die kans hebt inderdaad eens een andere. Kun je niet de netwerkkaart van een van de andere computers in het netwerk in jouw laptop prikken ofzo? Dan kun je dus testen of het echt aan je Sweex netwerkkaart ligt.

Dingen als andere software gebruiken (Ralink) heeft niet zoveel zin. Dat is maar eye candy. Uiteindelijk zijn het de driver en de hardware van je netwerkkaart die voor de verbinding zorgen. Cookies hebben er ook niets mee te maken.

Laatst bewerkt:
Slecht nieuws, de stick werkt wel op mijn laptop.

Als ik de interne netwerkkaart van mn laptop uitschakel, en het stickie erin doe, pakt hij hem wel, is hij snel en blijft hij downloaden...

Wat kan ik nu doen om hem op mijn desktop te laten werken?

We houden nog 2 redenen over:
a. Windows-probleem op je desktop pc.
b. Hardware-probleem op je desktop pc.

Van hardware weet ik niets, en ténzij Logboeken: [Windows-toets]r toetscombinatie -> eventvwr.exe
je wat vertelt over wat er misgaat in Windows op het moment dat de verbinding wegvalt vrees ik dat je Windows moet gaan herinstalleren voor de test om te zien of het een hardware- of Windows-probleem is. En geen/weinig gebruikerssoftware installeren maar alleen Windows updates + driversoftware en dan testen. Werkt het dan goed, dan is het geen hardware-probleem, maar een Windows-probleem geweest.
Natuurlijk dan vooraf al je documenten, e-mail, wachtwoorden, favorieten etc. veiligstellen op externe harde schijf bijv.

Tijs.

Wat we nu allemaal aan het doen waren, was al op een nogal recente opnieuw geinstalleerde windows. Voorda ik opnieuw installeren van windows had gedaan, werkte het ookal niet super...

Dat is allemaal informatie die zinvol was geweest om te vermelden.
Als ik je goed begrijp geloof je niet dat een nieuwe installatie van Windows gaat helpen?
In dat geval zou je dus moeten gaan omkijken naar een nieuwe pc of minstens een nieuw moederbord + processor.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan