Al tijden geen internet! Wel herkent, maar niet verbinden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze moederbord en processor zijn net 4 maandjes oud.

Kan de netwerkkaart gewoon te oud zijn, aangezien mijn laptop al een jaartje of 3 oud is...

Zoals je gemerkt hebt is er aan de draadloze netwerkkaart niets mis. Dat is ook wat verwacht had van een Ralink apparaat.

Beste test blijft wat mij betreft toch een herinstallatie van Windows. Als je dan direct Windows updates draait en daarna de Ralink software installeert en het is dan (weer) mis, dan zou ik de fabrikant/leverancier gaan aanspreken voor (hardware-)hulp/garantie.
Denk eraan dat je meestal pas support krijgt op hardware als Windows als oorzaak kan worden weggestreept, vandaar.

[Speculatief: Ik bedenk zojuist dat mogelijk je voeding ook nog een oorzaak zou kunnen zijn: Je schrijft dat de processor en moederbord een paar maanden oud zijn, maar is de voeding toen ook vervangen? Voor hetzelfde geld is dat een crappy ding (en/of van onvoldoende aantal watts), waardoor het moederbord onvoldoende spanning/stroom kan leveren aan USB aangesloten apparaten (zoals de draadloze netwerkkaart)...]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Eh, nee. De hele computer is pas paar maand oud. De voeding is een Corsair CX500, dus dat zit wel goed.

Ok, dan moet er wat mij betreft een zo kaal mogelijke installatie van Windows volgen en je meteen daarna test of het draadloze netwerk dan wel goed werkt (met de Ralink software).
Natuurlijk eerst wachtwoorden, favorieten, documenten, mail etc. veiligstellen, bijv op externe harde schijf.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan