alarmen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nick123456123456

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 feb 2014
Berichten
2
hallo

Ik heb een opdracht gekregen om in visual basic een manier te zoeken om alarmen die van een plc komen te laten inlezen in visual basic en zo telkens een .wav bestand laat afspelen die de fout vertelt via de speakers. Het probleem met het huidig systeem is da ze daar gebruik maken van een cyclus die om de zoveel seconden wordt beken of al dan niet een alarm aanwezig is. Naarmate er bijvoorbeeld 30 alarmen tegelijkertijd aanwezig zijn begint het systeem te flippen en wordt zelf geen 1 alarm uitgevoerd. Nadat hij een fout heeft gezien zetten ze dit in een loop van een vaste tijd zonder terugmelding dat bijvoorbeeld het bestand afgespeeld is.

Nu denk ik zelf om een "priority algortime" te implementeren waardoor de belangrijkste sneller worden gecontroleerd dan de andere. Alsook wil ik weten of het mogelijk is om met een muziekspeler het eventueel mogelijk is om te weten wanneer deze de opdracht heeft afgespeeld. Dit zijn maar ideeën.

Heeft iemand een beter idee, of manier?

Alvast zeer bedankt op voorhand

nick;)
 
Lijkt me een aantal concrete stappen:

alarmen inlezen, sorteren / afhandelen en vervolgens geluid produceren. Elk van de 3 stappen kun je volgens mij redelijk eenvoudig onafhankelijk van elkaar afhandelen.

Hoe worden de alarmen geleverd?
 
Lijkt me een aantal concrete stappen:

alarmen inlezen, sorteren / afhandelen en vervolgens geluid produceren. Elk van de 3 stappen kun je volgens mij redelijk eenvoudig onafhankelijk van elkaar afhandelen.

Hoe worden de alarmen geleverd?

De alarm komen binnen op een pc via wincc v12, daaruit koppelen ze VB scripts en ook visual basic programma, die dan het gewenste wav file afspeelt
 
Lijkt me dat je dan ook al een hoop op kunt vangen via vbscript. Echter is het moeilijk je te helpen als we ook het design moeten doen.

Probeer eens de logische stappen en de punten waar het nu fout gaat te identificeren en probeer dan met concrete vragen over een specifieke stap te komen. Lijkt me dat er sowieso nog wel wat te winnen valt aan het proces design als ik het zo lees.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan