Albumgenerator

Status
Niet open voor verdere reacties.

anneliesfeys86

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2009
Hallo

Ik kreeg de volgende opdracht:
Maak een Windows Form Application waarmee we albums kunnen beheren/toevoegen bestaande uit afbeeldingen. Iedere data van een album wordt bewaard in een file (Serializable). Een album bevat een id, titel, creatiedatum, updatedatum, omschrijving, auteur, behoort tot een of meerdere categorieën, bevat tags en niet te vergeten bevat 0 of meerdere afbeeldingen.

Een afbeelding bevat een id, titel, omschrijving, creatiedatum, publicatiedatum, breedte, hoogte, formaat (jpg, gif, png, …), link en tags.

Er moet zowel een Windows Form Application geschreven worden voor het beheer en een aparte voor het bekijken van albums (GDM SlideShow Viewer). Daarnaast moet het project een Class Library bevatten, waarin minstens de volgende klassen vervat zitten:

<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->ClassLibraryAlbums

<!--[if !supportLists]-->o <!--[endif]-->Bol (folder)

<!--[if !supportLists]-->§ <!--[endif]-->Slide.cs (id, titel, omschrijving, creatiedatum, publicatiedatum, duration)

<!--[if !supportLists]-->§ <!--[endif]-->SlideImage.cs (Overerving van Slide, breedte, hoogte, mimeformaat (jpg, gif, png, …), link);

<!--[if !supportLists]-->§ <!--[endif]-->Category.cs (bevat id, naam, code, omschrijving)

<!--[if !supportLists]-->§ <!--[endif]-->Album.cs

<!--[if !supportLists]-->o <!--[endif]-->Dal (folder)

<!--[if !supportLists]-->§ <!--[endif]-->Maak de structuur hier zelf…. Klasse om :

<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->Albums aan te maken/editeren, verwijderen, selecteren;

<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->Images te uploaden (maken), editeren, verwijderen, selecteren;

<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->Images aan een Album toe te voegen;

<!--[if !supportLists]-->· <!--[endif]-->Categorieën toe te voegen, editeren, verwijderen, selecteren;

Albums worden bewaard in een <naam>.album bestand (Serialization) in een album folder.

Deployment (publicatie)

DataWaveAlbum (Folder)

--> winformadmalbum.exe

--> winformvieweralbum.exe

--> albums (folder) al de album files zitten hierin

---> images (alle images zitten hierin, na copy uit openfiledialog)
[/I]

Ik kan momenteel al albums en categoriën toevoegen, updaten en deleten. Maar nu weet ik niet meer hoe verder te gaan. Kan mij iemand helpen?

Ik kan de bestanden niet online zetten maar kan ze wel doorsturen als je je email adres doorgeeft... Het mijne is feysannelies@hotmail.com

Bedankt!

Annelies

Ik kan momenteel al albums en categoriën toevoegen, updaten en deleten. Maar nu weet ik niet meer hoe verder te gaan. Kan mij iemand helpen?

Ik kan de bestanden niet online zetten maar kan ze wel doorsturen als je je email adres doorgeeft... Het mijne is feysannelies@hotmail.com

Ik weet ook niet hoe je nu verder moet aangezien ik niet kan zien hoe je tot zover alles opgelost hebt. Bovendien weten we niet met welke stap je nu problemen hebt.

Ik ga geen e-mail verkeer aan om je te helpen, sorry. Ik ben van mening dat als je publiek om hulp vraagt, het antwoord ook publiek moet blijven.

Misschien kun je wat kleine stukken code posten waarmee we je kunnen helpen? Of misschien zou je je huidige probleem kunnen uitleggen zodat we je daarmee kunnen helpen.

Hallo

Ik heb het project opgesplitst in 3 stukken: 1 rar met de solution, één met de class library en één met het formulier.

Momenteel heb ik bv enkele albums toegevoegd die in een txt bestand worden weggeschreven. Aan elk album moet ik nu meerdere foto's kunnen toevoegen, die foto's worden verzameld in een slide bestand (worden er dus ook naar weggeschreven). Maar ik weet niet echt hoe ik dat moet doen...

Annelies

Bijlagen

Helaas C# ken en kan ik niet, mijn excuus. Misschien is het een beter idee om deze vraag in een C# forum te vragen en niet (zoals hier) in een C/C++ forum. Ik vermoed dat je dan meer kans maakt. Kun je Engels? Dan -> click

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan