albumprinter en uploaden mislukt steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.

mtenklooster

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2001
Hallo,

Ik heb in het programma van albumprinter een mooi fotoboek aangemaakt. Maar ik krijg steeds dezelfde foutmelding namelijk dat het contact maken met de FTP-server is mislukt.
Ik heb de klantenservice gemailt maar dat mocht niet baten.
Ik heb de firewall uitgezet, de router uitgezet, het blijft niet goed gaan. Ik heb ook geen spam software draaien.
Wie kan mij helpen? of is al mijn werk voor niets geweest :confused:

met vriendelijke groet,

Marianne

chips, nee dus. Ik heb albumprinter in de uitzonderingen van de firewall gezet, die stond er niet goed in. Maar ook dat mag niet baten, maar ik had de firewall ook al uitgezet.
Nog meer suggesties? De ftp poort openzetten heb ik ook ergens gelezen, maar hoe??

m.vr.gr.Marianne

Ik las in die link van Peter dat ze aanraden om die poort open te zetten óf de firewall uit te zetten. Dus ik denk dat dat niet gaat lukken. Misschien kun je die mensen van die software zelf eens vragen of ze een goede oplossing hebben?

http://www.albumprinter.com/ en dan onderaan op contact klikken. daar staat hoe je ze kunt benaderen.

Ik vrees dat ik dat al gedaan heb, maar hun antwoord lost niets op.

Hierbij de uitleg van het probleem met uploaden.

Veruit de meeste problemen met uploaden hebben met 1 ding te maken, dat is het uploaden via FTP. In de regel gaat dit goed maar als u de FTP poort in uw computer sluit dan geeft dit problemen met het uploaden. Het afsluiten van deze bewuste FTP poort (poort 21) wordt gedaan door een Firewall. Dit is een programma dat de computer beschermt tegen aanvallen van buitenaf. Bij de nieuwste versie van Windows XP zit dit stukje software gratis bijgeleverd. Dit programma controleert bij het installeren van een software programma of het de mogelijkheid heeft om naar buiten toe te communiceren. Als de firewall deze mogelijkheid vindt, vraagt hij u of deze software naar buiten mag communiceren of niet. Als u hier op ja drukt geeft onze software geen enkel probleem met het uploaden.

Echter als u kiest voor nee, dan sluit de firewall de communicatiepoort af voor de albumsoftware. In het geval van de albumsoftware is dat de FTP poort (poort 21). Het programma wordt zo als het ware van internet afgesloten. U zult in het begin niets merken tot dat u gaat bestellen. Dan geeft de albumsoftware een melding dat de FTP verbinding niet werkt.

Oplossing: Volg het onderstaande stappenplan:

1. Ga naar "start' en via instellingen naar het configuratiescherm, dubbelklik hierop
2. Het configuratiescherm opent zich, dubbelklik hier op het "Windows Firewall" icoon (u ziet een wereldbol met een muur ervoor)
3. Ga naar het tabblad uitzonderingen (het tweede tabblad)
4. Druk op de knop "programma toevoegen". Een nieuw venster opent zich.
5. Selecteer hier de "Album Software" en klik op de knop "ok"
6. Ook in het scherm "windows Firewall" kunt u nu op de knop "ok" drukken
7. Start de Album Software weer opnieuw op en probeer nu te uploaden.
8. De FTP melding moet nu niet meer opkomen tijdens het bestellen.

Er is naast de standaard Microsoft firewall ook een groot scala aan andere merken die een firewall hebben gemaakt. Hierbij kunt u het beste aangeven dat ze de Album Software moeten vrijgeven in de Firewall. Of u moet de FTP poort (poort 21) open zetten in de firewall. Lukt dat allemaal niet dan kunt u het beste tijdelijk deze firewalls uitschakelen. Dan moet het bij u ook lukken.

Met vriendelijke groet,

Albumprinter service team

Tja....:confused: Ik geloof dat ze er dan op gewezen moeten worden dat die laatste zin niet klopt...
Dan moet het bij u ook lukken.

Ik zal me er morgen nog eens in verdiepen. Misschien kun je aangeven hoe de situatie is wat betreft de computeraansluiting op internet? Wat voor verbinding, provider, welke firewall enz.? En je hebt Windows XP met SP2?

via @ Home, de kabel onder windows xp en de firewall van xp. Niets bijzonders.
Ik heb vandaag een mailtje gehad van albumprinter dat ik het op cdrom mag aanleveren. daar kan ik iets mee :D

m.vr.gr.Marianne

Dat is fijn:) Ik neem aan dat dit probleem niet opgelost gaat worden in de volstrekte zin van het woord, maar aangezien je nu verder kunt, kan je de vraag rechts onder op opgelost zetten?;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan