Alcatel Ot-S853

Status
Niet open voor verdere reacties.

Khorramshahrs

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Ik heb mij vandaag de Alcatel gsm aangekocht met MP3. Bijgevoegd zat er een CD-Rom met daarop het programma PC Suite maar bij het installeren loopt het telkens fout.
Als ik installeer via de USB Schijf, vraagt em altijd naar een bestand nl alcabus.sys dat op de CD-Rom zou moeten staan, maar hij vind dat niet.
Als ik dan installeer via de CD-Rom zelf, dan is er altijd een onherstelbare fout in het midden van de installatie.

Moet ik die bluetooth inschakelen voor het installeren of heeft dat er niets mee te maken? Normaal als je een apparaat inschakelt via USB krijg je dat apparaat toch te zien in 'Deze Computer' en kun je verkennen maar zelfs dat gebeurt er niet.

Ik ken de Alcatel niet maar als je de handleiding er bij neemt, staat er altijd wel eest hoe je de telefoon moet aansluiten. Als je via de cd-rom istalleert en je hebt dan een onherstelbare fout, dan lijkt het erop dat er een bug in het programma zit. Ik heb even in Google de term "alcabus.sys" in getypt en zie dat diezelfde vraag op veel fora voorkomt. Dat zou kunnen betekenen dat mijn stelling juist is. Ga even naar de leverancier en vertel hem je probleem. Hij zal je dan verder helpen.

Gr.

Peter

mp3 speler aansluiten

hey, ik heb ook hetzelfde probleem voorgehad maar bij mij is het toch eindelijk gelukt, het volgende moet je doen:
Je steekt je cd-rom van alcatel in je pc en je sluit je gsm aan, je volgt de instructies van het programma van de cd-rom.
Normaal moet je pc zelf ook komen melden dat er nieuwe hardware is gevonden, als dit venster is gekomen klik je op volgende, daar kies je het automatisch installeren en dan komt er een error-beeld, maar je klikt op toch doorgaan.
dan vraagt hij om de cd-rom van alcatel in je pc te steken maar ipv te zoeken naar het bestand op je cd-rom klik je op ok en ga je naar de volgende map: D:\WINDOWS\system32\drivers (het kan ook op C:\,... hangt ervan af hoe je harde schijf noemt)
na dit te doen klik je op het bestand alcabus en klik je op openen, en dan op ok.
De setup zal zeggen dat het proces voltooid is.
na dit te doen, hierna zal windows opnieuw hetzelfde venster openen en je volgt dezelfde aanwijzingen met uitzondering dat je naar de map D:\WINDOWS\system32\drivers moet gaan en daar het bestand alcamdm moet aanklikken( het kan ook C:\Windows.... zijn als je harde schijf anders ingesteld is) en je voltooid opnieuw het venster.
Na dit moet je je usb-kabel unpluggen.
hierna zal je de instructies van de alcatel cd moeten opvolgen, en als je via usb muziek/foto's... wilt kopieren naar je gsm moet je natuurlijk opnieuw inpluggen.
Normaal moet het dan wel lukken, als je nog vragen hebt mag je ze zeker stellen!

probeel met alcatel ot-S853

hallo, ik heb eem probleem met mijn mobiel.
ik heb je instructies opgevolg maar niet werkt het niet.
mij telefoon is dus gedetecteerd maar hat besturingsprogramma op de cd geraak ik niet verder. hij zegt dsat ik mijn mobieltje moet laten detecteren maar dat heb ik al gedaan.
Dus kan ik niet op 'volgende' klikken.

kan iemand mij aub helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan