alcatel speedtouch home log

Status
Niet open voor verdere reacties.

surfer10

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2006
Weet er iemand hoe je van een speedtouch home ISDN modem in de logging kan kijken?
Ik wil zien wat de oorzaak is van de regelmatig wegvallende internet verbinding.

bijv dank..

start --> uitvoeren --> cmd --> ipconfig /all

en neem het nummer over vul dat in je webbrowser in en je zit in je modem als het goed is maar ik vrees dat je daar weinig zult vinden als het om wegvallen van internet gaat ruim je tijdelijk internetbestanden eens op enzo.

logging

Wat jullie zeggen is het ip nummer van het modem. Dit is mij wel bekend. Het gaat om de logging van het modem.

In de handleiding vind ik het ook niet terug.

Rustig maar, als je iets duidelijker bent krijg je ook duidelijkere antwoorden. Kijk dan even in de logboeken van XP, tenminste als je dat heb.

Ik heb zelf ook een Speedtouch Home. En inderdaad (behalve het td trace commando uit de CLI-guide) is er niets waar je iets van tracing aan kunt zetten en/of laten meelopen in de Speedtouch.

Zoals de vorige poster zei, kun je wel in Logboeken (start -> uitvoeren -> eventvwr.exe) in de System sectie nakijken wanneer verbindingen verbroken zijn geraakt, vooropgesteld dat je geen Internet (draadloze of bedrade) router gebruikt bij je Speedtouch Home.

Je zou dan met die ingangen in Logboek bij je provider kunnen informeren waarom de verbinding op die tijden wegraakte.

Overigens is het afhankelijk van je provider of verbindingen automatisch gesloten en weer opgebouwd worden na xxx minuten van 'geen netwerkactiviteit'. Dit als je Internet-verbinding als 'dial-up verbinding' is opgezet. Bijvoorbeeld MxStream van KPN zet het zo op (dus op je pc een 'dialup-verbinding' met de adsl modem als 'opbelmodem').
Als dát bij jou van toepassing is (dial-upverbinding), dan moet je eens gaan kijken op: hier

Je kunt dan, hmm.. laten we zeggen op een 'aparte manier', ervoor zorgen dat de modem ZELF de verbinding met de provider opbouwt en actief houdt, i.p.v. dat je de Internet verbinding op je pc moet gaan instellen als 'dial-up verbinding'.

Overigens is het perfect mogelijk om ook in 'dial-up' verbindingen aan te zetten dat de verbinding gewoon open moet blijven staan. Moet je wel even in de eigenschappen van de 'dial-up verbinding zelf' even goed nakijken en instellen allemaal. ('Ophangen na xxx minuten van geen activiteit').

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Oh ja, en nog wat: Kijk na of Energiebeheer van Windows je verbinding incidenteel niet platgooit.

Ga naar Apparaatbeheer (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc), ga naar je Ethernet netwerkadapter, dubbelklik erop, ga naar tabblad Energiebeheer, en zet "Deze computer... energie te besparen" UIT.

Dat zou ook de oplossing van je probleem kunnen zijn!

Tijs.

logging

Bedankt voor de antwoorden. Energiebeheer staat uit. Ik heb geen dial-up verbinding (het modem is jaren geleden al omgezet zullen we maar zeggen.

Het advies over eventvwr is wel om in de gaten te houden. De verbinding verbreekt niet echt bij geen activiteit omdat hij volop aan het downloaden is en zomaar ineens geen verbinding meer heeft met internet wel met het netwerk thuis maar dat loopt via een draadloze access point.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan