Alcatel SpeedTouch laten bridgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viperrr

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2001
Ja, het is waar... Ook ik ben ten prooi gevallen van het fenomeen dat zich speedtouch wil noemen...
Maar aangezien ik dat rotding nodig heb voor een snelle ADSL, moet het maar...

Maar nu heb ik hem aangesloten op mijn eigen router (Draytek 2200E :D ) en nu kan ik wel internetten en alles, maar ik wil die stomme alcatel laten bridgen naar mijn router. (Eigenlijk wil ik gewoon een NAT instellen met een port range die alle poorten omvangt)
Het enige wat ik kan vinden is een enkele port forwarden... maar dan zou ik 65000 entries moeten maken...
Enig idee hoe ik hem kan laten bridgen???

Je begrijpt het verkeerd :P
Op die Draytek is het geen probleem om te NAT'ten etc... das een geweldig ding, maar dat rot alcatel speedtouch router/modem die moet forwarden naar mijn Draytek toe.
Mijn draytek zegt op zijn beurt dan weer welke poort naar welke pc toe moet.

Ohw je hebt zo'n speedtouch 510 geval ofzo? Als het goed is heeft die ook wel een DMZ optie, maar ik weet dat ik daar wel eens mee geklooid heb maar dat toen niet goed werkend heb gekregen.

Eigenlijk is je speedtouch dan al een router dus je zou ook je draytek als switch kunnen gebruiken en die er via een gewone poort aan kunnen sluiten.

-edit: Probeer de optie "Default server" op de NAPT pagina van de webinterface.

Laatst bewerkt:
Ohw je hebt zo'n speedtouch 510 geval ofzo?
Ook al zo'n fan ervan?
Jah, maar als je moet kiezen tussen een cheap ass "router" (Tussen hele grote aanhalingstekens) of een Draytek... ik wil ook nog een beetje een firewall hebben enzo...
Die hele router functie hadden ze er gewoon niet in moeten bouwen :@

Verbazingwekkend... die Default Server optie werkt gewoon :|

Bedankt! :D

Mooi! Graag gedaan

Gelukkig heb ik hier nog steeds de goeie oude vertrouwde speedtouch home :D (welliswaar wel met een cheap ass router :o)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan