Alcohol 120 + Daemon Tools

Status
Niet open voor verdere reacties.

Live Forever

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2006
Goeiedag,

Als ik Alcohol 120 probeer te uninstalleren krijg ik volgende foutmelding: "Unable to validate installation"
Als ik Daemon Tools tracht te installeren krijg ik volgende foutmelding: "SPTD setup V1.24: failed to open config key"

Beide na het "repareren" (herinstallatie zonder formatteren) van Windows XP Home (SP2)

Suggesties? Alvast bedankt!

Alle verwijzingen naar die progjes uit het register gooien, let wel op dat er niets van deze twee open staan, b.v. in de windows taakbeheer, processen.

Met dit tooltje gaat het wat gemakkelijker, indien ze niet weg willen, dan moet je er eigenaar van worden en kun je ze deleten.

Reboot en probeer opnieuw.

De meeste verwijderen zijn gelukt, maar bij sommige krijg ik "Access denied" (die staan dan ook in het rood) Ik heb eens herstart na de meeste de hebben verwijderd, maar zonder resultaat...

Live Forever zei:
De meeste verwijderen zijn gelukt, maar bij sommige krijg ik "Access denied" (die staan dan ook in het rood) Ik heb eens herstart na de meeste de hebben verwijderd, maar zonder resultaat...

Van die "Access denied " moet je dus eerst eigenaar worden of in permisions deze sleutel b.v. aan iedereen geven, let op, eerst de onderliggende sleutel zo verwijderen, dan pas kan de hoofdsleutel eruit, dat zijn juist degene die de boel verziekt.

Vergeet de "pnp bios extensions" niet, hier ook te lezen.

Laatst bewerkt:
"Take ownership" gaat alleen in de Pro versie, en die kost €50...
En PnP bios extenstion staat er niet tussen bij system, maar ik heb daemon tools dan ook nog niet geïnstalleerd, enkel alcohol (en dat moet eraf)

Live Forever zei:
"Take ownership" gaat alleen in de Pro versie, en die kost €50...
En PnP bios extenstion staat er niet tussen bij system, maar ik heb daemon tools dan ook nog niet geïnstalleerd, enkel alcohol (en dat moet eraf)

Gebruik dat tooltje ook, de Lite uitvoering.:confused: En permisions?
Anders de regedt32 in uitvoeren intrommelen, je weet nu waar wat staat, en daar de rechten overnemen en deleten.

Permissions ook enkel PRO.
Probleem is, in regedit worden geen submappen gegeven die in je tooltje in het rood worden aangegeven, dus ik kan ze ook langs daar niet verwijderen. Ik zal straks eens proberen in veilige modus, en daar in de account "administrator". Ik houd je op de hoogte.

Via veilige modus heb ik alles van Alcohol 120% kunnen verwijderen, maar zonder resultaat. Als ik na het verwijderen terug opstart, staan die dingen er gewoon terug :confused:
Nog ideetjes?

Log in als administrator, uitloggen in bestaande account, dubbelklik ctrl, alt delete, en log in, indien je bij installatie een wachtwoord hebt opgegeven en die nog weet :cool: deze uiteraard opgeven.

Misschien moet je hem weer eerst installeren om hem te kunnen deinstalleren, moet wel in de processen beëindigd zijn, ook mogen er geen virtuele schijven aangemeld en gemount staan, maar dat lijkt mij logisch.

Heb net dat toolje gedeinstalleert en opnieuw geinstalleer, werkt prima bij mij, indien je de versie van de website van de fabrikant hebt geplukt, de versie 4.nog wat, die werkt idd niet.

- Het was inderdaad een lelijke versie van dat programma, versie 2.0 doet tenminste wat je vraagt
- Probleem opgelost, en wel op volgende manier:
1) C:\Windows\System32\Drivers\sptd.sys --> naam wijzigen of verwijderen
2) starten in veilige modus
3) sptdinst_x86 (_x64 voor windows xp 64) en sptd opnieuw installeren
4) terug starten in normale modus
5) alcohol ging er vlotjes af, daemon tools ging er vlotjes op

Bedankt voor je hulp!

Live Forever zei:
- Het was inderdaad een lelijke versie van dat programma, versie 2.0 doet tenminste wat je vraagt
- Probleem opgelost, en wel op volgende manier:
1) C:\Windows\System32\Drivers\sptd.sys --> naam wijzigen of verwijderen
2) starten in veilige modus
3) sptdinst_x86 (_x64 voor windows xp 64) en sptd opnieuw installeren
4) terug starten in normale modus
5) alcohol ging er vlotjes af, daemon tools ging er vlotjes op

Bedankt voor je hulp!

Mooi, :thumb: wat een geklooi, die sptd.sys wordt ook door Daemon gebruikt, maar zal een andere versienummer hebben gehad, al met al, vreemd.

Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik dingen kan verwijderen als ik zeg maar niet bij mijn bureaublad kan & hij niet volledig wil opstarten (dus hij komt niet verder dan dat je ziet dat Windows XP aan het laden is) ? Want ik hem dit probleem namelijk ook! ik heb Deamon Tools en ik zou graag willen weten hoe ik dit makkelijk ZONDER CD zou kunnen oplossen :) ik weet dat het lang is geleden maar ik hoop dat iemand mij dit duidelijk zou kunnen uitleggen in het Nederlands, mijn engels is namelijk niet zo goed :o.

Alvast vriendelijk bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan