Alcohol 120% virtuele schijf probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomdriessen

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2007
Berichten
21
Ik heb sinds kort alcohol 120%, omdat ik hier een virtuele schijf op aan kan maken. Op Windows XP lukte mij dat altijd, maar sinds ik Vista heb, lukt het niet. Ik ga eerst naar opties>virtuele schijven. Daar stel ik één virtuele schijf in. Vervolgens doe ik OK en er verschijnt in een klein venstertje dat alcohol bezig is met het configureren van een virtuele schijf. Als dit klaar is, staat er nergens dat er een virtuele schijf aanwezig is. Niet in de map 'Computer'.

Wat doe ik fout?

En ja, ik heb alcohol 1.9.6.5429, deze hoort het te doen op Vista.
 
Heb je de pc al opnieuw opgestart? Dit wil nog weleens helpen, bij mij in XP tenminste wel. De meeste drives (harddisks, CD-Rom) worden namelijk in de opstartfase geïnitialiseerd en daarna niet meer.

Als dit niet werkt zou ik ook echt niet weten wat je er nog meer aan kunt doen, want zo te lezen doe jij alles goed.
 
Heb je de pc al opnieuw opgestart? Dit wil nog weleens helpen, bij mij in XP tenminste wel. De meeste drives (harddisks, CD-Rom) worden namelijk in de opstartfase geïnitialiseerd en daarna niet meer.

Als dit niet werkt zou ik ook echt niet weten wat je er nog meer aan kunt doen, want zo te lezen doe jij alles goed.

Nee, dit heb ik ook al geprobeerd. Ik heb ook geprobeerd met Deamon Tools. In het programma zelf zie ik wel de virtuele schijf, maar in de map 'computer' is deze onvindbaar. Ik kan wel vanuit dit programma selecteren welk bestand ik wil mounten, maar ik kan het niet openen omdat dit alleen met de verkenner kan.
 
Als je een bestand mount, zie je het dan nog steeds niet? Ik weet niet of het bij Alcohol zo is, maar als je rechtsklikt op het systemtray icoontje kun je dan kiezen voor iets waarmee je kunt mounten? dat kan bij Daemontools wel namelijk....
 
Als je een bestand mount, zie je het dan nog steeds niet? Ik weet niet of het bij Alcohol zo is, maar als je rechtsklikt op het systemtray icoontje kun je dan kiezen voor iets waarmee je kunt mounten? dat kan bij Daemontools wel namelijk....
Nee, dit is het probleem niet. Met daemontools lukt het ook wel, alleen met cd's, niet met dvd's. Maar ik wil graag weten waarom het niet lukt met alcohol???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan