ALDI AANBIEDING : Digitale Mini DV Camcorder. doen of niet??

Status
Niet open voor verdere reacties.

sebastiaan2003

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2003
zag net dat vanaf 18 Juni de aldi een camcorder in de aanbieding heeft. Wat vinden jullie ervan??? Ik heb nu een simpele digitale fotocamera
Kodak DC3200
aldi.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
tja

De Aldi producten..ik moet zeggen medion en lifetec staan over het algemeen wel voor een redelijke prijskwaliteit verhouding.

Toch is elk specialicisme weer een nieuwe test.
In dit geval dus de opnameapparatuur.
Computers en opslagmedia hebben zich wel bewezen o en ook de meeste randapparatuur is al bekend.

Ik denk dat de ervaringen het uit moeten wijzen.
Het is uit duistland afkomstig misschien dat je bij zoeken op internet daar wat info van de fora af kan halen.

suc6 en we horen het graag als je mer wijzer bent.

Greetz
H

Tuurlijk niet, het gaat om die camcorder van de aldi, niet om de kodak die ik al 2 jaar heb!

Als je die camcorder wil gaan gebruiken als vervanging voor je DC3200, dan zou ik zeggen niet doen. Ik heb zelf heb ook een camcorder en de manier zoals die foto's maakt staat niet in vergelijking zoals de DC3200 (die heb ik ook) dat doet.

Oke, wat maakt het verschil zo groot dan??
Dus je raad me aan als ik hem mogelijk zal kopen m'n kodak te houden?

Oke, wat maakt het verschil zo groot dan??
Je maakt niet even zomaar foto's met je camcorder, tenminste niet met die van mij. Als je tijdens het filmen denkt, hmm hier wil ik wel een foto van, dan moet je al proberen om je camera heel stil te houden. Het is gewoon niet te vergelijken met een fotocamera.

Dus je raad me aan als ik hem mogelijk zal kopen m'n kodak te houden?
Ja. :)

Oke bedankt! Ik weet nog niet of ik hem ga kopen. Heb nog tot 18 Juni, om er over te denken!

Wat gaat die camcorder eigenlijk kosten?

Kan je dat 1e ''plaatje'' ook een beetje veel verkleinen of gewoon weghalen? De hele layout wordt brak en ik moet immens veel scrollen.

Hoi

Medion is zo ver ik weet een inkoop organisatie van de Aldi. Ze hebben een goede service en zijn via een goedkoop 0900 nummer bereikbaar.

Als je wat wilt weten kan je dat bedrijf ook bellen, ze kijken het zo voor je na.

Ik heb voor mijn moeder een aantal maanden terug een printer gekocht, een HP 3816.

HP levert dat type in Nederland niet, maar volgens de inporteur van HP inporteerd medion direct uit Maleisië.

Het kan best een goede camera zijn, maar controleer het anders even via het 0900 nummer van Medion.

Vaak is het zo dat medion A merken leveren onder eigen naam. Het mag dus niet onder de zelfde naam verkocht worden.

De HP 3816 is wel de zelfde naam, maar doordat HP het in Nederland niet levert mag Medion het zo op de markt dumpen.

Ik zie het verschil niet tussen een 3816 en 3820, maar ik denk dat het een A4-tje sneller per minuut kan printen of iets dergelijks, verder zijn ze het zelfde

Medion is volgens mijn dus van de Aldi zelf.

Laatst bewerkt:
O ja

Een videocamera is ondanks dat die ook plaatjes kan schieten niet vergelijkbaar met een foto toestel. Het aantal pixels van een videocamera haalt het niet bij een fotocamera.

Een video camera is bedoelt om mee te filmen en af te draaien (met of zonder bewerking) op een TV.

Een TV heeft veel minder pixels nodig dan een computermonitor.

Probeer maar eens een plaatje te printen van een TV uitzending die je via een televisiekaart in de computer hebt gemaakt.

Leg nu eens een uitdraai van een foto van een digitaal fototoestel er naast en je ziet duidelijk verschil. Ik bedoel dan wel een echt digitaal fototoestel en niet zo'n webcam dingetje, want dat is echt helemaal niks!

Het viel mij ook op dat Medion en samsung vaak in een adem genoemd worden!
Maar of het dezelfde zijn?

Geplaatst door Muurhond
Kan je dat 1e ''plaatje'' ook een beetje veel verkleinen of gewoon weghalen? De hele layout wordt brak en ik moet immens veel scrollen.

Done :)

Weet iemand als je zo'n dv schijfje beschrijft, en hem dan naar je computer zet. Kun je hem daarna nog overschrijven/wissen?

Schijfje? Uhm, het is een bandje! In een DV of DV-cam gaan digitale bandjes.

DV groot, DV-cam klein.

Waar jij het over hebt is een DVD-cam, die zijn er volgens mij nog niet veel. Ik heb er één op papier gezien, maar papier is nog geen werkelijkheid. Het zou gaan om een DVD-cam met een verwisselbaar shijfje met een maximum van 1 uur opname. Volgens het zelfde blaadje zouden er geruchten de ronde doen dat ze met zo'n zelfde opzet, maar een andere oplag techniek een opname duur van 10 uur op één schijfje kunnen bereiken, maar dat zou nog in ontwikkeling zijn.

Maar je hebt het niet van mij hoor! ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan