aldi pc????

Status
Niet open voor verdere reacties.
De reakties over deze versie van de aldi zijn vrij negatief vooral in vergelijking met de voorgaande modellen. Ik adviseer hem niet....problemen met zeer extreem geluid van cooler en grafische kaarten komen vaak voor.

Oplossingen zoals pasta vervangen andere cooler etc zijn er wel maar als je bereid bent om dat al te doen bij een nieuwe pc...zou ik er gewoon zelf een [leren] bouwen.
Is ie custom made op jouw gebruik.

en anders uitzien naar een andere pc aanbod en ajb geen "merk"pc!!!

Das mijn idee.

Laatst bewerkt:
geluid

nee nogmaals als je een zware toepassing gebruikt gaat ie loeien als een gek, overigens ik wil toch proberen er een andere cooler in te zetten...

Om een nieuwe cooler in te bouwen, moet je gewoon een nieuwe cooler hebben, DIE OOK PAST, en na een beetje gekloot krijg je m er wel op. Sluit het kabeltje aan op dezelfde plek als dat ie nu zit.

aldi bis

Bjorn,

Ik heb geen lood verstand van coolers. Uit je reactie kan ik opmaken dat jij meer ervaring hebt.
kun je mij eventueel bijpraten wat voor cooler je hebt gebruikt, wat je ervaringen zijn etc.

Tegen hehe wil ik graag zeggen, dat er nog steeds mensen zijn op deze aardbol die geen verstand hebben van het zelf bouwen van een pc, of dit niet aandurven (zoals ik).
Wellicht heb je daarom wel gelijk maar werkt dit alleen bij een bovengemiddelde kennis. (en ik beschouw mijn kennis middelmatig)

Ik kan me voorstellen dat het zelf bouwen eng lijkt, dat had ik de 1ste keer ook.

Als je besluit zelf de cooler te doen, ontlaad de pc dan eerst en druk niet te hard op onderdelen ivm beschadigen moederbord en vergeet niet dat het aantal volts wat een mens in zijn lichaam heeft genoeg is om een printplaat/kaart te vernaggelen.

dus stekker eruit en powerknop paar keer indrukken, en bij voorkeur antistatische armband want als het wel fout gaat zit je op kosten anders het metalen frame van de kast aanraken.

Oude cooler verwijderen en alle restpasta goed verwijderen, beetje verdunde spiritus op zacht doekje doet wonderen.

Nieuwe pasta zo groot als rijstkorreltje aan brengen [dus dat de laag niet te dik wordt]en koeler er in een draaibeweging opzetten zodat er geen lucht tussen zit.

aansluiten en voila!

succes
Hehe

hehe

kijk, dat klinkt in ieder geval aardig geroutineerd......
vooral dat -voila- trekt mij aan.

Nu nog het type cooler: Een van de mensen die hun ervaringen hadden met een luidruchtige Medion 8383 van Aldi (http://www.diskidee.nl/hardware/testen/index.htms/5495)
sugereerde een arctic freezer 7
De ander had het over een Zalman nog iets. De laatste gaf aan dat je een aantal schoepen van de ventilator moest afbreken om hem passend te kunnen krijgen
Deze laatste optie om de zaak passend te krijgen trok mij minder.

Natuurlijk direct gekeken bij Powerline en Mycom e.d.
Het blijkt dat ze vaak alleen maar Zalman's verkopen.
Dat zou betekenen dat ik toch gedoemd was deze schoepbladen af te breken.

Vraagje aan hehe (je bent immers diegene met de meeste ervaring) Hoe sluit je zoveel mogelijk uit dat je een cooler koopt die niet -past-?

Ik wil zaterdag naar de pc-dumpdag in Amsterdam
en daar proberen zo'n arctic freezer te bemachtigen (in de hoop dat het gaat lukken)

Heb je trouwens gezien dat de Medion 8383 zo'n rare zuiger-afvoer heeft?

Tenslotte over het apparaat de Medion 8383 (voor al die mensen die zo'n apparaat hebben gekocht)

O.k het is een minpuntje dat straaljager geluid.
En ok het hoort niet dat er op een nieuw apparaat een nieuwe cooler moet/kan worden, maar die keuze heb je zelf en als je de suggestie mag geloven heb je voor ca. 30 euro een nieuwe cooler en ben je voorgoed van deze irritaties af..... maar dan is blijft het een mooi ding voor dat geld.

Volgende keer hehe ga ik het proberen (die zelfbouw dan), eerst deze cooler maar eens.............................

Wens me maar succes........

Re: hehe

Geplaatst door soetekg

Vraagje aan hehe (je bent immers diegene met de meeste ervaring)

Nah dat wil ik nou echt niet zeggen hoor :o !!
er zijn er hier met veeeel meer ervaring.
En wat voila betreft, er is nog de wet van Murphy vergeet dat niet!!:p

De beiden coolers die je beschrijft zijn goed en er zijn er meer als je zoekt op google met de trefwoorden review en de naam van een cooler kom je vaak nuttige info tegen.
ook hier kan je wat ideeen opdoen http://www.quietpc.com/uk/p4cooling.php

schoepen afbreken lijkt me niet zo denderend maar ja....het is een optie!
"quote
Geluid medion 8383 (Koeling P4) Je kan je medion 8383 geruisloos laten lopen door er een zalman fan type: CNPS 7700-AICu op te monteren. Deze fan kun je instellen met de bij geleverde toerental regelaar. de blauwe draad van de standaard fan niet meer gebruiken. Een perfecte koeling,en nu ligt de P4 te lachen op het moederbord. Bij 1000 toeren en een onbelaste P4 is de temperatuur 26 graden. Het enige puntje is ,dat je van de zalman fan een 8 tal koel ribben moet verwijderen i.v.m. het raken van de voeding. Dit gaat simpel door de koelrip een aantal keren heen en weer te buigen, en hij breekt dan keurig af. Leg de voeding even buiten de kast. (geen bedrading los maken) Dit is nodig om de grondplaat onder het moederbord te schuiven. Je hoeft dan verder niets te demonteren. Monteer dan volgens schema. Zo,wat een rust ! Samenvattend: Probleem opgelost.
"
Als je de specs van de pc doorgeeft aan de winkel waar je de koeler wilt kopen moet het ook goed komen.

Maar voordat je dit allemaal gaat doen, druk eerst eens de koeling goed aan want misschien is dit wel genoeg en kijk anders eens of de koelpasta niet te dik is of breng een nieuw laagje aan.

Dan kan je altijd nog gaan kopen.
Heel veel suc6
H

veeleisend ..?

hehe

dank voor onze uitvoerige en (voor mij) verhelderende correspondentie.
Misschien ben ik veeleisend maar nadat je een nieuwe cooler erin geplaatst hebt moet je dan nog die trechter plaatsen die erin zat? of zeg ik nu iets heel raars.....
(dit is de laatste vraag van mij..)

Ik wil je overigens erg bedanken, ook namens al diegenen met een dergelijke pc die stilletjes meelezen..... want dit probleem leeft.

Dat lijkt mij niet, maar dat weet ik niet zeker...
misschien dat iemand anders dat zeker weet??

hoi soetekg!! Bedankt dat je op mn bericht reageerde! Ik zou graag willen weten hoe jij gevaren bent met je nieuwe cooler??? Is het gelukt? Wat is er fout gegaan? Is het makkelijk te doen voor een redelijk ervaren computer gebruiker?? ( t enige wat ik tot nu toe gedaan heb is, videokaarten, pci kaarten, extra geheugen...)

Ik hoor t wel...

Groetejs, Cabbi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan