alerlei problemen t.a.v. internet en spywar

Status
Niet open voor verdere reacties.

henk1155

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hallo,

Ik heb allerlei problemen t.a.v spyware en trojans lijkt het.

Ik heb rechts onder in de systeem balk constant een soort windows vraagteken knipperen met een verbodsbord er over heen en als ik er op klik komt er een site tevoorschijn:
.spylocked.com waar ik een free scan kan uitvoern en een programma moet kopen als ik van de spyware af wil komen.
Verde heb ik nu als ik internet aankies, dat ik op een site kom van asafetylist.com kom, maar dit is ook zoiets.
Heb ik echt spyware, want ik heb als virusscsanner en spyware scanner trend micro, adaware 6.0 en ik heb hitmanpro gedraaid.

en toch blijven deze site me lastig vallen.

Wie heeft een oplossing voor mij.

Vr.Gr.
Henk

Laatst bewerkt door een moderator:
Bekijk dit stappenplan om allerlei gluiperige software van je systeem te verwijderen. Programma's die je al hebt geinstalleerd kun je zo laten, en als je al een antivirus-programma hebt, moet je niet een tweede nemen. En verwijder Hitman Pro (tijdelijk) van je PC, daar draaien al zoveel programma's in.

Laatst bewerkt:
Dat icoontje rechtsonderin wil dat jij een scan doet, maar dat is de spyware zelf.
Dat heet rogue anti-spyware want het doet zich voor als een anti-spywareprogramma maar dat is het juist niet.

Volg eerst Boeings raad op, en daarna moet je deze niet vergeten, hiermee moet die rogue anti-spyware weg te krijgen zijn:

Download hier het programma RogueRemover ( niet de PRO versie, gewoon de gratis versie ).
Installeer het daarna en klik daarna in het hoofdmenu op Check for updates en laat het programma evt. de laatste updates downloaden.
Daarna, klik je op Scan. Als de scan klaar is moet je eventuele gevonden zaken laten verwijderen en daarna je pc opnieuw opstarten.

Succes!:thumb:

probleem weer opgelost, hartstikke bedankt allemaal.

Hartstikke bedankt.

Ik heb heb de eerste 2 stappen van jullie plannen doorgevoerd en daarmee een hoop problemen kunnen verwijderen, echter had het virus programma Trend Micro ook een probleem waardoor hij al een maand geen automatische scan had gedaan.
Dit heb ik ook op kunnen lossen.
Na een voledige scan kwam er een trojan in de windows System32 folder naar voren genaamd:
TROJ_REN0S.DU die in de file QZVIZ.DLL zat.
Trend Micro zei dat deze file niet kon worden gecleaned en ook niet in quarantine kon worden gezet, maar op de een of andere manier is dat toch gebeurt.
Ik heb de quarantined folder leeggegooid en na de computer opnieuw gestart te hebben waren de icoontjes uit de system tray weg en waren de meldingen afgelopen en bereikte ik de internet pagina's weer gewoon zonder eerst naar anty spyware sites te worden geloodst.

Groet
Henk

Mooi dat het is opgelost!:thumb:

En vraagje: heb je RogueRemover gebruikt of niet?

Alleen House call en AVG antyspyware gebruikt.

Alleen House call en AVG antyspyware gebruikt. en daarna kwam ik achter het probleem van mijn normale virusscanner Trendmicro PC CIllin 2005.
Toen ik dat had opgelost en een totale scan head gedaan was het probleem over.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan