Alert alert

Status
Niet open voor verdere reacties.

masala09

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2012
Het gaat nu volledig verkeerd.

Lees mijn topic VLOOK uit ander bestand.

Het lijkt wel of ik mijn werkbladen in eens allemaal kwijt ben. Ik heb geen idee wat ik heb gedaan, maar 1 ding is zeker. Ik heb geen tabbladen gewist. Bij afsluiten van bestand Facturatie TEST.xlsm telkens niet opgeslagen. BEWUST gedaan. Nu heb ik problemen.

Foutmelding:

Methode Select van object_Worksheet is mislukt........

Het bestand heeft altijd gewerkt en nu...... Nu heb ik een echt serieus probleem, want het is een reeds draaiend programma. Als die werkbladen weg zijn, dan ben ik gegevens kwijt.

En weer een ander probleem... Bestand is te groot

Dan haal je dat bestand toch van backup terug?

Werkte dat maar Edmoor....

Ik heb geen idee meer wat er aan de hand is. Ik moet hier heel voorzichtig mee zijn. Ik heb voor mijn gevoel al te veel gedaan.

Het lijkt wel alsof de boel crasht. Werkbladen.... ik weet niet of deze er nog zijn. In de projectverkenner van VBA staan ze er nog wel met vba code erin, maar ik kan nergens iets terugvinden.

Laatst bewerkt:
Je kunt het bestand op een filehost plaatsen en dan de link hier neerzetten:
http://www.mijnfilehost.nl/

Dan wil ik er wel even naar kijken.

Volgens mij werkt het wel. Echter ik zie nu 2 back-ups.... De ene werkt niet en de ander is niet de juiste. Het is een oude en niet up to date met hoe het bestand in de opzet van de werkbladen is.

O bij de weg.... Voor ik het vergeet. Ik weet niet exact welke je nu hebt. Maar het kan zijn dat het VBA bestand 5 modules kent. Module 5 is de feitelijke code voor ThisWorkbook.

Ik had de boel uit test omgezet om te kijken of het dan zou werken.

Vreemd. De site zegt dat het bestand 1,5 MB is en ik krijg een bestand van 1,89 kb. Ik kan er dus helaas niets mee.

Goedenavond Edmoor.

Ik ga maarten even hier persoonlijk helpen. Hij belde mij in paniek op. Ik zit nu achter zijn pc en heb waarschijnlijk het probleem al gevonden. De werkbladen staan er nog gewoon op. Alleen hij heeft er iets mee uitgehaald.

Je hoort zo van mij of hem.

In elk geval bedankt voor je inzet.

Groet Erik

Ik dacht al dat het zoiets moest zijn, vandaar dat ik wel even wilde kijken. Maak hem blij! Succes :)

Ik heb hem kennelijk blij gemaakt, want ik krijg hier gewoon even een krat bier voor een paar minuten werk.

Het probleem lag bij het feit dat hij in tabblad verbergen de zaken op verborgen had gezet en heeft opgeslagen. Ja dan wordt er niets gevonden.

Ik leg het vlook gedeelte terug bij jullie neer. Jullie zijn daar mee bezig en mijn kennis gaat daar ook nog niet ver genoeg in.

Heb wel de code bekeken van hsv, maar daar heeft het probleem welke bij hem is veroorzaakt niet in gelegen. Ik denk dat hij gewoon even niet had opgelet.

Hij is weer voor jullie.

Groet, Erik

Goed gedaan Erik. Een wel verdiend kratje :thumb:

Zucht.. schaam schaam schaam.

Sorry Edmoor. In ieder geval bedankt voor jou hulp. Ik dacht dat ik het even verloor aan deze kant. Ik zie dan in eens door de bomen het bos niet meer en durf nergens meer aan te zitten. Erik geeft ook aan dat ik het veel te moeilijk maak voor mijzelf en dat ik teveel wil en te chaotisch ben. Hierdoor ontstaan er fouten.

Eigenlijk heeft hij daar wel een beetje gelijk in. Alleen dat er dit kon gebeuren had ik niet verwacht.

Ik zet een kratje voor jou wel in de koelkast. Als je die wilt hebben... moet je alleen even wachten. Ik moet weer een nieuwe halen.

Erik is nu weg en ik ga denk ik ook mijn mandje maar eens in.

In ieder geval nogmaals bedankt,

Neem er zelf maar eentje op de goede afloop. Proost! :D

Nee moet morgen werken. Ik geloof niet dat het dan goed gaat komen.

Ik neem even zijn advies aan en laat de boel even voor wat het is. Ook heeft hij mij gezegd dat het invoegen niet zo moeilijk is en dat ik dan ook 1 bestand heb waar alles in staat. Beter dan meerdere bestanden wat de zaken volgens hem ook alleen maar onduidelijk maakt. Onnodig switchen noemt hij dat en kost enkel maar meer en onnodig werkgeheugen. Hij heeft al aangegeven dat als ik eruit ben dat hij dat stukje anders wel aanpak, maar wilt jullie daarbij ook niet mee voorbijlopen. Ik bedoel stel dat iemand er mee bezig is dan wordt dat niet echt in dank af genomen.

Welterusten

Niemand zal zich hier voorbij gelopen voelen. Het is het resultaat dat telt. Je kunt in ieder geval met een gerust hart gaan slapen :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan