alert message

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
ik krijg via mijn router per dag ongeveer 10 berichten met de volgende tekst:

Dear User
Your router has detected and protected you against an attempt to gain access to your network. This may have been an attempted hacker intrusion, or perhaps just your Internet Service Provider doing routine network maintenance.
Most of these network probes are nothing to be worried about - these types of random probes should NOT be reported, but you may want to report repeated intrusions attempts. Save this email for comparison with future alert messages.
Your router Alert Information

Time: 01/01/2002, 00:02:41
Source: 62.195.158.255, 4662
Destination:192.168.2.19, 1736

Visit the UXN Combat Spam web site to get more detailed information about the intruder - http://combat.uxn.com/
1. Type the intruder's IP address into the IP WHOIS search engine
2. Click the Query Button
3. Detailed network and administration information will be displayed

Wat is dat? Het destination adres is van een van mijn netwerkpc's. Die staat wel aan, maar er zit niemand achter. Ook krijg ik deze berichten wel eens met een andere destination.

en betekent dat dan dat die iemand uit Noord Holland mij probeert te hacken?

volgens mij is dat een "smurf atack"

dus dan stuurt iemand je een pakketje met een niet geldig source adres / en of gefaked.

dus simpel gezegt hij stuurt jou router een berichtje maar deze kan nergens heen antwoorden, veel gebruikte DDOS methode op internet.

meschien kan je het IP gewoon blockeren?

ben je van al dat gezeik af.

dat zou ik graag doen, dat blokkeren. maar ik heb geen idee waar. kan je helpen? ik heb een edimax router

Ik heb de optie 'ontvang een e-mail.......' maar uitgezet, want van routerinstellingen heb ik te weinig verstand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan