Alert na select uit tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans kooijman

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Berichten
517
Wie kan me aangeven hoe ik het volgende (als leek) voor elkaar kan krijgen:

Ik heb XHTML en wil dat als er uit een tabel door de gebruiker een bepaalde waarde wordt geselecteerd (bv "Ja") dat er dan een alert verschijnt.

Ik weet wel hoe ik een alert moet inbouwen, maar het probleem is dat de waarde, waaruit de gebruiker kan kiezen in een aparte tabel staat, dus niet in dezelfde XHTML pagina. In deze pagina wordt alleen verwezen naar de tabel.

2e vraagje (als het mag): In de alert lukt het me niet om woorden bold of cursief te maken. Alle XHTML codes werken niet, klopt dat? Ook een andere titel toevoegen dan de standaard schijnt niet te kunnen.

Frans
 
2e vraagje (als het mag): In de alert lukt het me niet om woorden bold of cursief te maken. Alle XHTML codes werken niet, klopt dat? Ook een andere titel toevoegen dan de standaard schijnt niet te kunnen.
een alert() kan inderdaad alleen text outputten; dat is het hele idee van een alert (een waarschuwing geven). Overgens zijn alerts extreem hinderlijk tijdens het browsen en moeten zover mogelijk beperkt worden. Mocht je iets geavanceerders willen kan je eens kijken naar popups of insite-popups.

het probleem is dat de waarde, waaruit de gebruiker kan kiezen in een aparte tabel staat, dus niet in dezelfde XHTML pagina. In deze pagina wordt alleen verwezen naar de tabel.
Ik volg je niet helemaal; wat wil je precies alert-en? Text die op een andere pagina staat? Dat wordt erg lastig, maar het is zeker niet onmogelijk (als javascript leek moet je je alleen wel even afvragen of je eraan wilt beginnen).


:thumb:
 
OK, dank je !! Daar ga ik me denk ik inderdaad niet aan wagen.
Is het wel mogelijk om een soort "als...dan" in te bouwen, dus als er uit de tabel een bepaalde waarde gekozen is (bv: "Ja") dat er dan een alert ingebouwd wordt op de output pagina, die:
1) eerst leest of de waarde "Ja" is
2) zo ja: dan een alert weergeeft?

De waarden waaruit gekozen kunnen worden zijn namelijk vast (vergelijk het met een pull-down menu). Ik zou dus het liefst willen dat zodra waarde in de box staat er dan "gelezen" wordt dat de waarde overeenkomt met de waarde, waarop ik de alert wil laten tonen.

Iets van:

Als de waarde "Ja" is, dan de alert weergeven (maar dan in XHTML.....)

Je ziet, ik ben geen expert, maar hoop dat het duidelijk en mogelijk is.

Veel dank,
Frans
 
Hm, ik denk dat ik weet waar je heen wilt. Maar:
dus als er uit de tabel een bepaalde waarde gekozen
wat bedoel je met 'tabel'? een html tabel? Post anders eens (alleen html) je code, of een screenshot van wat je precies wilt.


:thumb:
 
De tabel kan ik niet bij, staat ergens anders en aanpassingen kunnen daarin ook niet plaatsvinden (lang verhaal, maar dat is een feit).

Ik kan alleen aan de output kan iets doen, dus NADAT de waarde uit de tabel geimporteerd is. Er staat dan bv in de box "Ja" ingevuld.

Nu moet ik iets doen, waarmee ik die "Ja" kan herkennen voor een alert of een andere waarschuwing. Bij "Nee" hoeft er niets te gebeuren, maar zodra er "Ja" ingevuld is dus wel.

Is het dan mogelijk om een pop-up of alert of iets anders te tonen (en hoe???)


Dank
Frans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan