alfabet

Status
Niet open voor verdere reacties.

reijers

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Ik heb liedjes op volgorde gezet maar nu wil ik ze graag nu ook op alfabet hoe doe ik dat Groetjes Thea

In een tabel in word of staan ze gewoon onder elkaar?

Tabel -> Sorteren

(daarvoor hoeft het niet per se in een tabel te staan hoor. Als de titels gewoon als "alinea's" - dus gescheiden door Enters - onder elkaar staan, werkt het ook: bij "sorteren op" kiezen voor "alinea's" en bij "type" voor "tekst".)

Laatst bewerkt:
ja

maar alleen op alfabet nu komt het alleen op de bijvoorbeeld de AA bij elkaar ENZ

Re: ja

Geplaatst door reijers
maar alleen op alfabet nu komt het alleen op de bijvoorbeeld de AA bij elkaar ENZ

Ik begrijp niet wat je bedoelt.

ja

oke dan doe ik sorteren en dan doe ik dat dan komen bijvoorbeeld alle zij maar ajax amsterdam ambro bij elkaar en de b bruin en bruid enz

Re: ja

Geplaatst door reijers
oke dan doe ik sorteren en dan doe ik dat dan komen bijvoorbeeld alle zij maar ajax amsterdam ambro bij elkaar en de b bruin en bruid enz

Ik kan je nog steeds niet volgen.

Als ik het volgende lijstje in Word type

Rotterdam
Aalst
Leiden
Amsterdam
Groningen
Antwerpen

en kies voor tabel -> sorteren dan krijg ik keurig:

Aalst
Amsterdam
Antwerpen
Groningen
Leiden
Rotterdam

Netjes op alfabetische volgorde dus.

Probeer eens wat duidelijker uit te leggen wat jij precies probeert te doen. Hoe ziet het lijstje dat jij op alfabetische volgorde wilt hebben eruit?

IK HEB DUS

1 'T KLEINE CAFE AAN DE HAVEN
2aLS DE KLOK VAN ARNEMUIDEN
3 lA PALOMA
4 AAN 'T STRAND STIL EN VERLATEN
5 ENZ.

Geplaatst door reijers
IK HEB DUS

1 'T KLEINE CAFE AAN DE HAVEN
2aLS DE KLOK VAN ARNEMUIDEN
3 lA PALOMA
4 AAN 'T STRAND STIL EN VERLATEN
5 ENZ.

En wat is de bedoeling? De lijst is genummerd, zie ik. Moet de nummering behouden blijven? Zonder de nummers werkt Tabel -> Sorteren trouwens gewoon:

AAN 'T STRAND STIL EN VERLATEN
ALS DE KLOK VAN ARNEMUIDEN
LA PALOMA
'T KLEINE CAFE AAN DE HAVEN

hier ben ik weer

hier ben ik weer de nummers moeten behouden blijven omdat dat de paginanummers dan zijn,maar staat het liedje op alfabet dan is dat nog beter ik wacht rustig af iedergeval wel bedankt voor de moeite, Thea

Re: hier ben ik weer

Geplaatst door reijers
hier ben ik weer de nummers moeten behouden blijven omdat dat de paginanummers dan zijn,maar staat het liedje op alfabet dan is dat nog beter ik wacht rustig af iedergeval wel bedankt voor de moeite, Thea

Het wordt er niet bepaald duidelijker op. Ik zie in jouw voorbeeld gewoon nummers die bij de lijst-items van een genummerde lijst horen. Díe nummers zijn paginanummers?:8-0:

(Ik hoop voor je dat er iemand anders is die je wat beter kan volgens dan ik...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan