• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

alfabetisch sorteren via formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joske2000

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 sep 2006
Hallo Goede Morgen,

Is er een mogelijkheid om alfabetisch te sorteren via een formule, of moet ik dit via VBA doen ?

Thx,

Joske :thumb:

Joske2000,

Kijk hier eens en anders even Googlen (heb ik ook gedaan) op alfabetisch sorteren via formule

Laatst bewerkt:
Hi,

Bedankt voor je antwoord, ik zoek echter een formule om alfabetisch te sorteren, dus zonder handeling van de gebruiker.
De spaties wissen had ik al gedaan, ik ben er al in geslaagd om alfabetisch te sorteren op de eerste letter (bestandje van Wigi op zijn site), maar ik zou de sortering nog wat moeten uitbreiden (dus ook 2de letter enz ...) om toch een correcter beeld te krijgen

Een voorbeeldbestandje maakt misschien wat meer duidelijk waar ik al geraakt ben ! :o

Thx,

Joske

Bijlagen

Thanks Paul,

Hier kan ik mee aan de slag.

Gr,

Paul,

Werkt zoals het hoort.
Ik zal mij toch eens moeten gaan verdiepen in matrixformules !

Thanks,

Zonder hulpkolommen, maar matrix (dus kan vertragen bij grote bereiken).
Deze kwam ik op een ander forum tegen maar voor .xlsx bestand, voor 2003 is die iets langer geworden dan die was.

Ik wil hem je niet onthouden, ondanks dat je vraag is opgelost.

Bijlagen

Harry,

Nice :thumb:

Deze ga ik eens lekker analyseren !

Thx,

Joske

Matrixformule problemen

Hallo,

Ik ben ook op zoek om een lijst via formules alfabetisch te sorteren en dacht het te kunnen maken met het voorbeelddocument "ordenen.xls" wat paulva op 4 juli toegevoegd had.

Echter krijg ik zelf deze formule niet werkend.
Als ik in dat voorbeelddocument de formules D19 t/m D22 zelf in kolom J wil plaatsen ( om te kijken of het werkt) begin ik met het selecteren van de cellen J19 t/m J22
Daarna Ctrl-Shift-Enter om aan te geven dat het en matrixformule is.
Daarna de formule =SOM(ALS(B19>$B$19:$B$22;1;0))+RIJ()/100 ingeven en afsluiten met Ctrl-Shift-Enter

Nu krijg ik in alle cellen dezelfde formuleterwijl de bedoeling is dat de formule in de cel J20 eigenlijk =SOM(ALS(B20>$B$19:$B$22;1;0))+RIJ()/100 zou moeten zijn.

Wat doe ik fout??

De volgorde is fout: je moet één cel (j19) selecteren, de formule invoeren, control-shift-enter. Dan de cel kopiëren en plakken in de andere cellen.

Paul.

Laatst bewerkt:
Wat met blanco's?

Jullie bestanden zien er enorm mooi uit!

Ik denk alleen dat je nog in de problemen kan komen wanneer je vooraf niet weet hoeveel waarden je juist moet sorteren?

Je kan dat nu in de 2 bestanden reeds testen wanneer je een naam verwijdert en dus eigenlijk een blanco cel in de sortering meeneemt.

Of zie ik dit verkeerd?

Zou hier een oplossing voor bestaan zonder vba?

Groetjes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan