Algehele malaise met XP na antimalware en spyhunter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sebas H

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 dec 2009
Berichten
3
Hallo allemaal,

Ik heb een groot en vreemd probleem:
Het begon 4 dagen geleden. Ik kreeg ik opeens de melding dat ik een virus zou hebben. De melding kwam zogenaamd van Antimalware (het virus zelf) en ik kon natuurlijk op die melding klikken om de volledige versie installeren. En als je dat niet doet komt die ellende iedere 20 seconden terug. Nu heb ik dat wel eens eerder meegemaakt en maakte me er niet zo druk om. Ik heb indertijd gescand met Spyhunter van Enigmasoft en deed dat nu weer. En toen begon de ellende...

- Na de scan startte het systeem opnieuw op
- Ik zag bij dat opstarten DOS schermen voorbij komen waar volgens mij mutaties in werden gedaan.
- Alles ging vanzelf, de pc startte daarna opnieuw op.
- XP is totaal aangepast: de taakbalk is grijs en iconen op mijn bureaublad zijn niet meer te verplaatsen
- Als ik de Explorer op wil starten wordt de window meteen weggedrukt.
- Iedere verbinding met internet is onmogelijk (netwerkverbinding maken geeft fout 711)
- Outlook kan ik wel opstarten maar de lijst met email is wit en er kan geen mail verstuurd of ontvangen worden.
- De geluidskaart wordt niet meer herkend, dvd/cd spelers wel maar ik heb dus geen geluid.
- Er kunnen geen kopien van bestanden worden gemaakt, ik kan geen data saven naar externe opslag.
- Externe opslag wordt wel herkend
- Systeemherstel via systeemwerkset is niet mogelijk. Krijg dan de melding "Computer kan niet worden beveiligd met systeemherstel, start opnieuw op..."
- Aangezien de kleuren bij applicaties nogal flets zijn wordt de grafische kaart ook niet meer ondersteund denk ik.
- En ondanks dat er een Quad Core Q9550 met 4 Gb intern geheugen in draait is ie heeeeel erg langzaam geworden (vooral bij opstarten).
- ...zo kan ik nog wel even doorgaan...

Dit gaat mijn pet te boven en voordat ik de boel opnieuw moet installeren dacht ik het toch hier even te vragen. Het lijkt een extra beveiligde modus maar dan wel een beetje doorgeschoten. Ik schrijf dit bericht vanaf een andere computer en hoop dat iemand kan helpen. Thanx!

Groet,
Sebas
 
Ik ben bang dat dat al moeilijk wordt want ik kan geen verbinding met het internet krijgen. Maar ik ga het uiteraard via een andere pc en met behulp van een stick proberen. Dank
 
Helaas, XP of het virus laat het niet toe iets te installeren.


Update 15-12-2009: Niks hielp, heb XP opnieuw geïnstalleerd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan