Algemene upgrade(?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

R3SiMLER

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2012
Berichten
9
Beste forumleden,

hierbij mijn eerste post op dit forum!

Nu heb ik in 2006? mijn desktop opgebouwd en uitgerust met een M2N SLi Deluxe mobo en AMD 3000+ processor voeding 530 en een videokaart 8500 GT van Nvidia en is laaaaang geleden kaduuk gegaan door een video/dipswitch probleem.. 1x lang en 2x korte *BIEP* Conclusie: na de batterij er 5 min. uit gehaald te hebben en de BIOS gecleared door middel van een jumper system, RAM geheugen (2x 1GB KINGSTON) gecontroleerd te hebben 1 voor 1 eruitgehaald en de videokaart eruit gehaald te hebben.. dat mn videokaart is doorgebrand... Vraag welke vervanging hierbij gepast is sinds er veel mooier en nieuwer spul op de markt is tegenwoordig.. sorry dat ik beetje achterloop maar mis mn "beauty" nu toch wel nu ik zie dat er dit jaar hele leuke spellen uit gaan komen... BTW het is dus voor een game pc. budget ligt rond de 100 a 150 euries ongeveer.. geen Xtreme player maar wel een addict gamer.

Volgende vraag is hoe zit het met SLi tegenwoordig is dat niet echt aangeslagen bij de consument of is dat alleen onder de High end systems nog een rage?

Groet. Daniel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
sorry maar ik denk dat je met een systeem uit 2006 niet ver zal springen met games die nu op de markt gegooid worden.

Je cpu(releasedatum 2005?) is niet om naar huis over te schrijven en je RAM is ook niet het van het.
 
Laatst bewerkt:
klopt 2005. Dus cpu vervangen + geheugen en videokaart.. en eventueel mobo? Heeft u nog aanbevelingen hiervoor qua combinaties?
 
Voor het huidige budget? nee. niet voor een game-waardig platform. met 150 euro kun je OF je video OF je MB/CPU upgraden.

Als je op je huidige niveau qua grafische kracht wil blijven kan het wel voor (bijna) dat bedrag en kun je later nog upgraden, maar ik neem aan dat je een echte upgrade zoekt.
 
Neej correct de 100 a 150 euro doelde ik op een nieuw kaartje.. maar ben dan idd opzoek naar een echte upgrade.. dacht dat mn cpu nog wel mee ging met deze tijd door simpelweg kaart te vervangen en meer ram geheugen erin doen, maar niet dus.

Belangrijkste voor mij is de samenstelling CPU+MOBO+Videokaart+geheugen want mn M2N SLi Deluxe zal dan ook wel niet meer veel soeps zijn.. budget voor genoemde is rond de 1000 euries
 
In principe is er geen probleem met je CPU hoor, maar als je toch budget hebt kun je die het beste upgraden.

1000 euro is wel weer een heel ruim budget. Wat zijn je "target" spelletjes? welk type of specifieke titel?

High-end moederbord (intel): 90+ euro
Intel i5: 180 euro
8gig mem: 40 euro
videokaart ?? maar als je voor de nieuwe ati 7950 oid gaat (a 400 euro) ben je nog steeds uit met 710 euro. En dan heb je een echte high-end kaart.
 
Voornamelijk Shoot em up's in de categorie Battlefield 3 formaat =) [heavy dus]

Hmm begrijp ik hieruit dat mijn moederbord en cpu nog wel voor even door kunnen?

En waarom Intel? Een Intel fan of vanwege mijn budget? Zover ik me heb laten vertellen zijn AMD en Intel aan elkaar gewaagd alleen levert AMD dezelfde spullen voor een budget prijs..

Ow dat klinkt iig aardig die prijzen! Zal eens een beetje rond googlen Bedankt!
 
Als je kijkt naar de high end dan niet. Prijs/prestatie zijn AMD en intel dicht bij elkaar (met vaak voordeel van AMD). absolute prestatie niet. Als je gewoonweg de snelste (nog redelijk betaalbare) oplossing wil voor spelletjes is er eigenlijk geen competitie. Het is natuurlijk ook de duurste oplossing, dus je kunt altijd lager uit. Maar zelfs met de duurste oplossing blijf je dus ruim onder de 1000
 
Super! ThnQ wampier. Dit was f de info die ik nodig had nu weet ik weer welke richting ik moet zoeken.. Kon door de bomen het bos niet meer zien namelijk! #Intel it is!
 
juist! Helemaal niet slecht ook met oog op toekomstige upgrades!! leuke samenstelling ik zal het in de gaten houden want dr zullen idd wel een paar tientjes afgaan dan =D
 
Ik denk dat je voor dat geld een 2e hands Core 2 duo systeem krijgt (krap) met 2 of 3 GB ram en een 9500 GT kaart of vergelijkbaar met AMD / Ati (voor 100 tot 150 euro)
 
Laatst bewerkt:
Mijn voorkeur gaat toch liever naar nieuwer spul ;) Niet verwend ofzo hoor maar heb het geld ervoor en willing to pay for it
 
Welkom op Helpmij..:thumb:

Aangezien het hier niet meer alleen om een videokaart gaat heb ik titel van de vraag aangepast.
Tevens de vraag verplaatst naar een geschiktere sectie.

Succes met je vraag.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan