"Algemene Variabelen" in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aaight

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2006
Ik heb dus een database waarin informatie moet bijgehouden zoals gereden km's en tijd aanwezig op een plaats van bepaalde personen.

Nadat deze zijn toegevoegd aan de database met nog andere irrelevante gegevens wordt hiervan in een query een berekening gemaakt. Deze berekening lijkt op volgende:
... vanalles ... + [VergoedingPerMinuut]*[Aantal-Minuten] + [VergoedingPerKm]*[Aantal-KM]

Momenteel vraagt access dus [VergoedingPerMinuut] en [VergoedingPerKm] indien ik deze query open.

Nu zou ik graag volgende bereiken: [VergoedingPerMinuut] en [VergoedingPerKm] ergens kunnen vastleggen zodat deze dmv een formulier kunnen aangepast worden en niet elke keer ingevoerd moeten worden als deze query geopend wordt.

Hoe kan ik dit doen in Access ?

Je zou het kunnen aansturen via een formulier. In de criteria van je query verwijs je dan naar de velden in het formulier bv:

Forms!Formuliernaam!Veldnaam

Vervang Formuliernaam en Veldnaam voor de namen van de betreffende objecten.

mvg
Charles

Je zou het kunnen aansturen via een formulier. In de criteria van je query verwijs je dan naar de velden in het formulier bv:

Forms!Formuliernaam!Veldnaam

Vervang Formuliernaam en Veldnaam voor de namen van de betreffende objecten.

mvg
Charles

Zoiets had ik al geprobeerd, maar erg ver kwam ik hier niet mee ...
En moet ik dan ook niet, elke keer dat ik de database open, deze opnieuw invoeren ?

Zoiets had ik al geprobeerd, maar erg ver kwam ik hier niet mee ...

Hier kan ik weinig mee.

En moet ik dan ook niet, elke keer dat ik de database open, deze opnieuw invoeren ?

Niet als je een standaardwaarde op neemt. Of afhankelijk veld met een waarde uit een tabel kan ook.

Zet anders even een voorbeeld bestandje hier.

mvg
Charles

Hier kan ik weinig mee.

Ik heb dus een formulier aangemaakt met de naam "Variabelen" waarin ik voor elke variabele een tekstvak aanmaak. Alsook heb ik in de fomule die moet rekenen met de variabelen aangepast zodat deze de waarde uit het formulier "Variabelen gebruik".

Ik open het formulier en vul in de velden een waarde in. Vervolgens wil ik de query openen waarin gerekend wordt. Hij vraagt de variabelen niet, al iets goed, maar verder doet hij de rekensom met alle variabelen gelijk aan 1.

Zet anders even een voorbeeld bestandje hier.

Ik ben momenteel online op een andere pc ....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan