algemene volume in gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bette

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jul 2004
Berichten
2
Ik heb een probleem met het veilig verwijderen van mijn externe harde schijf.
Iedere keer krijg ik een bericht 'algemene volume is in gebruik sluit programma's af' ook al heb ik geen enkele programma geopend staan.
Her en der lees ik iets over een verkenner maar ik weet niet hoe ik daar in kom laat staan wat ik ermee moet doen.

Nu vroeg ik me af of het veilig is om het te verwijderen als je de pc uitzet.
 
[...]Nu vroeg ik me af of het veilig is om het te verwijderen als je de pc uitzet.

Ik kan verder niet beoordelen welk proces je externe harde schijf 'bezet' houdt (kan bijv. anti-virus zijn, Windows Systeemherstel etc.)

Maar de externe harddisk loskoppelen zodra je de pc normaal hebt afgesloten mag altijd, dus die workaround heb je beschikbaar. Hier is overigens NIET bedoeld slaapstand of standby, ik bedoel echt afgesloten.

Tijs.
 
Oh gelukkig, want ik heb laatst mijn labtop niet meegenomen naar school omdat het vast zat aan de externe HD.
Als ik het uitschakel kan het dus wel.
Toch, het blijft irritant.

groet,
Bette
 
Ik heb een probleem met het veilig verwijderen van mijn externe harde schijf.
Iedere keer krijg ik een bericht 'algemene volume is in gebruik sluit programma's af' ook al heb ik geen enkele programma geopend staan.
Her en der lees ik iets over een verkenner maar ik weet niet hoe ik daar in kom laat staan wat ik ermee moet doen.
Ik weet niet hoe jij werkt met die externe HD's. Eigenlijk zijn ze bedoeld om te backuppen, dus alleen incidenteel aansluiten. De meesten hebben geen koeling en zijn snel versleten als je ze permanent aan laat staan.
Je moet je externe HD altijd verwijderen met een klik op dat symbooltje met groene pijltje rechtsonderaan. En anders met rechtsklik op de HD en Eigenschappen het rondje aanstippen voor "Optimaliseren voor snelle verwijdering inschakelen". Als je externe HD als een soort verlengde van je interne HD gebruikt (wat dus niet raadzaam is) dan is de kans groot dat je ergens nog een windowtje hebt openstaan (bijv. in je taakbalk). En dan wil ie niet ....Ook als de kust vrij lijkt, kan het zijn dat Windows nog bezig is met "indexeren". Als je dan voor de tweede klikt, doet ie het meestal wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan