algemene vraag over kleur-laserprinters

Status
Niet open voor verdere reacties.

mistitikimikis

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2007
hallo,

ik heb altijd een beetje met een "gewone" printer gewerkt maar ben enige tijd geleden opgewarmd geworden om een laserprinter te kopen wanneer ik meer te printen heb. Er werd gesproken over 1.500 of meer prints. OK, de cartridges zijn zowat zo duur als een nieuwe printer, maar alla. Wanneer het e.e.a. stabieler en kwalitatief beter werkt ben ik al tevreden. Nu werd ik op voorhand gewaarschuwd dat de meegeleverde toner slechts een hoeveelheid is om te beginnen. Nu heb ik voor de eerste maal toner gewisseld, even geslikt :o maar heb de mouwen opgestroopt om mijn vele, vele honderden prints te maken. Een bittere pil :shocked:, nu na 100 prints in kleur (de afbeelding is 27x11 cm.) verschijnt groen al met strepen en zie je op de Magenta-toner ook al strepen op de rol. Een beetje husselen helpt niet. Nu heb ik ergens weer snel gelezen dat er verschillende tonerprijzen zijn: een voor minder en de andere voor veel meer prints :confused:. Nu moet ik eerlijk zeggen, dat ik voor vier cartridges met toner voor rond de 400 Euro toch wel iets verwacht of ben ik dan werkelijk onnozel geweest? Ik heb een Lexmark c500.

Is er iemand die mij enige ervaring mee kan delen aangaande laserprinters en tonergebruik/prijzen?

Bij voorbaat dank!

Ik heb dat ook gehad met mijn c524

Na 700 Pagina's waren alle toners leeg. Het enige wat ik ermee printe was mijn facturen. En af en toe een handleiding of een DVD hoesje.

Ik heb dit bij Lexmark neergelegd. En na 5 Maanden ontkenning kwamen ze ineens met de theori dat de teller niet klopte. Ja nog effe........

uiteindelijke heb ik het zover gehad, dat ik eindelijk een kleine compensatie heb gekregen door de nieuwe toners voor 50 euro ex BTW te kopen. Ik heb dit maar gedaan, ik had ook geen andere optie.

1 Ding is zeker, ik koop en verkoop nooit meer een Lexmark. Hoe aantrekkelijk de prijs ook is. Gelukkig heb ik mijn klanten dit nooit aangedaan.

In jouw geval.... Lexmark geeft aan dat de Toner 1500 Pagina's kan printen, maar wel met 5% dekking en een foto van 27 x 11 cm is niet echt 5%. Vandaar dat de toner snel op is.

Laatst bewerkt:
Ik heb dat ook gehad met mijn c524

Na 700 Pagina's waren alle toners leeg. Het enige wat ik ermee printe was mijn facturen. En af en toe een handleiding of een DVD hoesje.

Ik heb dit bij Lexmark neergelegd. En na 5 Maanden ontkenning kwamen ze ineens met de theori dat de teller niet klopte. Ja nog effe........

uiteindelijke heb ik het zover gehad, dat ik eindelijk een kleine compensatie heb gekregen door de nieuwe toners voor 50 euro ex BTW te kopen. Ik heb dit maar gedaan, ik had ook geen andere optie.

1 Ding is zeker, ik koop en verkoop nooit meer een Lexmark. Hoe aantrekkelijk de prijs ook is. Gelukkig heb ik mijn klanten dit nooit aangedaan.

In jouw geval.... Lexmark geeft aan dat de Toner 1500 Pagina's kan printen, maar wel met 5% dekking en een foto van 27 x 11 cm is niet echt 5%. Vandaar dat de toner snel op is.

Bedankt voor je antwoord en waar ik al een vermoeden van had nu zal hier, in Thailand……… nog wel ergere uitvluchten geven!

Ze komen nu om de “photo-conductor” te controleren of in te stellen (???).

Helaas heb ik mij enthousiast laten maken door een ex-werknemer van Lexmark die hier een computer-business heeft, en wel door de “grote aantallen” prints die men kan maken. OK, men kan dan wel wat meer voor toner betalen maar heeft dan niet meer de inktpatronen die om de haverklap leeg zijn en een goede kwaliteit.

Over de “dekking” kun je weinig terug vinden en over het verbruik wordt ook weinig gerept heb ik een idee; overigens toch erg discutabel en weinig aantoonbaar natuurlijk wegens zo veel verschillende omstandigheden. 5% Is overigens niet meer dan een logo!

Het printen van kleur en zeker foto’s zal ik verder maar vergeten.

Ik denk overigens dat alle fabrikanten van (laser)printers zo ongeveer dezelfde prijzen en criteria hanteren, die bijten elkaar niet en zullen ook niet meer concurreren dan nodig is.

De toner kost hier overigens rond de Euro 400 (4) en de printer (c500) rond de 350 Euro (incl, een extra film).

Bedankt voor je antwoord en waar ik al een vermoeden van had nu zal hier, in Thailand……… nog wel ergere uitvluchten geven!

Ze komen nu om de “photo-conductor” te controleren of in te stellen (???).

Helaas heb ik mij enthousiast laten maken door een ex-werknemer van Lexmark die hier een computer-business heeft, en wel door de “grote aantallen” prints die men kan maken. OK, men kan dan wel wat meer voor toner betalen maar heeft dan niet meer de inktpatronen die om de haverklap leeg zijn en een goede kwaliteit.

Over de “dekking” kun je weinig terug vinden en over het verbruik wordt ook weinig gerept heb ik een idee; overigens toch erg discutabel en weinig aantoonbaar natuurlijk wegens zo veel verschillende omstandigheden. 5% Is overigens niet meer dan een logo!

Het printen van kleur en zeker foto’s zal ik verder maar vergeten.

Ik denk overigens dat alle fabrikanten van (laser)printers zo ongeveer dezelfde prijzen en criteria hanteren, die bijten elkaar niet en zullen ook niet meer concurreren dan nodig is.

De toner kost hier overigens rond de Euro 400 (4) en de printer (c500) rond de 350 Euro (incl, een extra film).

helaas is er niemand meer met een suggestie. Ook wacht ik nu al 2 weken op Lexmark die overigens mijn " probleem" niet zal oplossen gezien het voorgaande antwoord. Kleurprinten, buiten een logo, zal ik verder maar vergeten om niet uitgemolken te worden door de heren fabrikanten. Een goedkoop drukkertje (printshop) zoeken zal de beste oplossing zijn.

Nogmaals bedankt voor het antwoord!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan