alias naar laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

huibsel

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2001
hoi allemaal

ik zou graag een e-mail adres(alias) door willen sturen naar de laptop, zodat mijn eigen pc de mail van die alias niet ophaald,hoe doe ik dit.
ik heb office 11

groetjes huib

Dat lukt je niet. Aliassen worden naar je eigen e-mail adres gestuurd.
Zal je iets anders moeten verzinnen.

Ik heb het voor elkaar gekregen bij Huib maar aangezien ik op dit moment niet echt fatsoenlijk kan nadenken over zulke dingen weet ik het zo snel ook niet. :(

Ik had het ongeveer zo ingesteld :

PC1 haalt alias1@chello.nl binnen en verwijdert mailtjes van alias2@chello.nl. (Uiteraard blijven de mailtjes wel op de server staan)

PC2 haalt alias2@chello.nl binnen en verwijdert mailtjes van alias1@chello.nl. Ook hier blijven de mailtjes op de server staan.

Zo krijgt iedere PC z'n mail :)

Af en toe even handmatig naar de webmail van Chello om daar de mailtjes te verwijderen is het nadeel maar is niet zoveel werk ;).

De oplossing die Breezer blijkbaar heeft gebruikt .... zal ik even uit de doeken doen ...

Als eerste configureer je op beide pc's je e-mailaccount ... net als dat je dat nu hebt gedaan ... alleen ga je nu ook naar het tabblad geavanceerd/advanced ... en dan vink je ... laat een kopie achter op server/ leave a copy of messages on server aan. Daar kan je ook een termijn instellen op welke de berichten automatisch verwijderd worden ..... in die termijn moeten dus zowel laptop als computer hun mail ophalen ....

Nu halen beiden dus hun mail op .... alleen ook dat van de ander ...

Nu kan je met de berichtregels aan de gang ... deze zorgen ervoor dat de mail van de andere wordt verwijderd ...
Hiervoor ga je naar het menu extra .. kies voor regels wizard ... of berichtregels ... hangt van de versie af ...
Dan zorg je dat je een regel maakt ... waarbij de mail AAN ... de andere .. dus op de computer de mail AAN de laptop ... dat die verwijdert wordt.

Wat dan gebeurt ... computer haalt mail op .... laat een kopie achter op de server .... gooit de mail die voor de laptop is weg .... daarna haalt de laptop de mail op ... laat ook een kopie op de server staan ... gooit daarna de mail voor de computer weg ... en na een bepaalde tijd ..... gooit de server de mail weg die er dan nog steeds staat ...

Nog vragen?

yes dat moest hem zijn,
ik ga er morgen mee aan de gang
ik laat het weten

groetjes huib

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan