Alienware SK8N geen beeld

• Onderwerp starter Onderwerp starter xJune
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xJune

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mei 2009
Ik probeer een alienware SK8N in elkaar te zetten. Het is een Asus moederbord. Zodra ik de computer aanzet krijg ik geen beeld wel een lange piep gevolgd door 2 korte piepen. Wie weet wat voor probleem dit is en kan mij helpen?
Alvast bedankt.

weet je welk merk bios het is zo nee zoek eens op de site van alienware als je bv intypt op google :bios beeps codes vind je wel wat het probleem is

ik heb eens gekeken he is en ami bios
kijk hier eens
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtmlmaar staat nergens 1 lange en 2 korte

Bedankt. Ik heb na een tip een andere video kaart in een pci slot gedaan. De lange piep en de twee korte zijn opgehouden. Helaas heb ik nu drie korte piepen. Ik denk dat dat mijn geheugen is. Zeker weten doe ik het nog niet, dus alle hulp is mee genomen.

probeer je ram er eens uitehalen en dan alleen de eerste ram slot te vulle

alles eruit, processor ram en videokaart. en opnieuw aansluiten. goed kijken of alles wel de juiste hoeveelheid voeding heeft aangesloten. soms heeft een videokaart meerdere stekkertjes nodig.

alles eruit, processor ram en videokaart. en opnieuw aansluiten. goed kijken of alles wel de juiste hoeveelheid voeding heeft aangesloten. soms heeft een videokaart meerdere stekkertjes nodig.

Het hierbovenstaande heb ik geprobeerd. Niets helpt. De lange beep en de twee korte blijven bestaan. Kan het zijn dat mijn moederbord het begeven heeft?

nee het ligt niet aan je moederbord anders zou je helemaal geen piepjes meer horen. Het kan zijn dat er stof in een van de slots zit hierdoor maakt de hardware geen contact. Ik raad je aan om je pc schoon te maken met een kwastje en vooral op de slots letten dus ram ,videokaart en eventueel meer hardware er even uit te halen en dan de slots goed schoon te maken :thumb:

zit je ram geheugen wel in de goede sloten?

anders ff wisselen.

zit je ram geheugen wel in de goede sloten?

anders ff wisselen.

Ik heb nieuwe ram geheugens besteld van een bepaald type die compatibel zijn met dit type moederbord. Zal nog een weekje duren voordat ze bij mij bezorgd worden. Ik doe ze als ze er zijn in allebei de blauwe sloten. Op het moederbord zitten namelijk twee blauwe en twee zwarte sloten. Hopenlijk is hier mijn probleem mee opgelost. Ik laat gauw weer wat van me horen.

volgens mij moeten ze juist in de zwarte sloten... maar dat weet ik niet helemaal zeker meer... ben nogal vergeetachtig :o

Heb even voor je gezocht en hoop dat je wat engels kan :p

AWARD BIOS: beep codes:Indicates a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information

IBM BIOS beep codes:One Long and Two Short Beeps Video (Mono/CGA Display Circuitry) issue.

Hier uit te zien, ook al zijn het verschillende bios, lijkt het de video kaart te wezen, wat ik al dacht toen ik dit begon te lezen

Source: link

heb je je videokaart al eens in een andere pc getest?

het lijkt mij toch een voeding probleem of je kaart moet defect zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan