alinea spriingt zomaar ineens in, hoe te verhelpen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik heb een alinea die ingesprongen is. De eerste regel staat gewoon op de kantlijn, de overige een paar posities naar rechts. hoe kan ik dit ongedaan maken?
dank alvast

Het is in Microsoft Word, neem ik aan?

Je moet het probleem kunnen oplossen door met de muis naar boven te gaan tot net onder het lint en de pijltjes naar links te slepen. Ik ga hier uit van Microsoft Word 2007/2010/2013, in Microsoft Word 2003 moet je de liniaal handmatig aanzetten, als die niet wordt weergegeven.

het is hersteld! ik snap overigens niet hoe dat ineens kan gebeuren, zonder zelf iets in de instellingen te hebben veranderd

Waarschijnlijk heb je op <Ctrl>+<T> gedrukt (misschien had je <SHift>+<T> in je hoofd) en dat is de sneltoets voor hangend inspringen.

kan ik ook via zo'n sneltoets er weer een eind aan maken? het blijft namelijk terugkomen..

Als je een alinea hebt ingesteld en je drukt op <Enter> kopieer je de alinea-opmaak door naar de nieuwe alinea. Je ziet de inspringing dan ook staan in de liniaal. Als je dan direct op <Backspace> drukt, verwijder je de alinea-opmaak.
Je kunt de volgende alinea-instellingen die je met sneltoetsen maakt ook weer ongedaan maken.

<Ctrl>+<t> Hangend inspringen
<Ctrl>+<Shift>+<t> Hangend inspringen ongedaan maken
<Ctrl>+<m> Inspringen
<Ctrl>+<Shift>+<m> Inspringen ongedaan maken
Maar het makkelijkst is dus om gelijk op <Backspace> te drukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan