• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

All combinaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

NovaaFilla

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2010
Hallo,

Ik heb een code van 26 letters,
5 van de 26 letters zijn onduidelijk en zijn een paar verschillende letters mogelijk, zoals bijv 8 en B.

Nu wil ik alle mogenlijke combinaties laten zijn,
van de 5 onduidelijke letters is het: 4 x 3 x 2 x 3 x 3 = 216 combinaties.

Zou ik die met een of andere formule via excel alle 216 combinaties op 1 rij kunnen hebben?
En dat die dan de hele code laat zien met alle 26 letters waarvan er dus iedere keer 5 letters veranderd zijn.

mvg

En deze vraag is duidelijk? Sinds wanneer is 8 een letter?

Plaats het bestand zou ik denken.

bedoelde letters en nummers,

stel je hebt
0003-1123-5862-8688

en de 1 kunnen ook I of 7 zijn
en 8 kunnen B of 0 zijn.

Stel ik heb vraag en een bestand dan plaats ik vooral het bestand niet om verder geholpen te worden.

ik heb nog geen bestand,

heb alleen een code en weet niet hoe/welke ik de formule moet toepassen in excel.

Dan wens ik je veel succes met deze vraag. Ik zat te denken aan iets van HEX2DEC() maar dan kan I niet voorkomen. Of weer wel als het 1 moet zijn.
Je kan in een voorbeeldbestand vrij eenvoudig 100 van 'codes' die je hebt in kolom A zetten in kolom B zet je dan even handmatig de verwachte uitkomst. Mogelijk dat iemand er een logica inziet en een passende oplossing kan bieden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan