All-in-One of Laptop kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

freedom

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2006
Berichten
187
Hoi,

Ik twijfel al maanden of ik een laptop of een all-in-one computer ga kopen voor in de huiskamer. Het is de bedoeling dat ie lang meegaat, hopelijk langer dan 5 jaar. Daarom dacht ik dat een laptop misschien géén goed idee is?

Ik wil deze "HP ENVY Recline 23-k201nd TouchSmart - 23" - All-in-one PC" kopen (zie link onderaan), maar ik weet niet of hier desktop of laptop componenten in zitten? Als er laptop onderdelen in zitten heb ik dan niet dezelfde problemen als bij laptops?

Het gaat om deze prachtige HP all-in-one computer:

http://www.paradigit.nl/hp-envy-recline-23-k201nd-touchsmart-23-all-in-one-pc/20430077/details.aspx

Bedankt voor de suggesties alvast,

mvg,

freedom
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de links André, ik zal ze morgen doornemen. Ik heb al een desktop computer boven dus daarom wil ik een all-in-one óf laptop voor in de huiskamer.
 
Er zit geen laptop hardware in, ik vraag me wel af waarom je je daar druk om zou maken? Die all in one pc's zijn geen werkpaarden dus wat wil je er mee gaan doen?
 
Er zit geen laptop hardware in, ik vraag me wel af waarom je je daar druk om zou maken? Die all in one pc's zijn geen werkpaarden dus wat wil je er mee gaan doen?

Geen games, fotobewerking o.i.d. maar ik koop altijd een systeem dat beter/krachtiger is dan waarvoor ik hem nodig heb, ook met het oog op de toekomst. Maar deze HP is toch behoorlijk snel en goed voor de gemiddelde pc gebruiker? Ik maak me zorgen omdat ik op sommige dagen de computer bijna de hele dag aan laat staan, ik weet niet of een laptop lang genoeg zou meegaan door mijn stijl van gebruik. Ik heb nog nooit een laptop gehad en ben bang dat het vaak te heet wordt, hapert, niet goed werkt of te snel kapot gaat...
 
Laatst bewerkt:
Een laptop wordt onder normaal gebruik niet te heet, zal nooit gaan haperen wanneer je ze gebruikt waarvoor ze zijn bedoelt, zou goed moeten werken en zou een redelijke periode mee moeten gaan.

HP heeft niet echt een goede service voor consumenten, helaas. Dat is het enige tegenpunt dat ik zie.

Voor het webbrowsen en e-mailen is de computer prima.
 
5 jaar is behoorlijk lang voor een laptop als het om prestatie gaat.
het kan best zijn dat hij het over 5 jaar nog doet zoals het hoort maar de standaard programmas zullen dan weer een stukje zwaarder zijn.
en upgrade zitten er bij de meeste laptops niet in.

Wij kunnen ook All in One systemen samen stellen die je dan op een later moment kunt upgraden.
je krijgt dan fabrieks garantie op ieder los product dat je koopt.
 
Bedankt voor de antwoorden, ik heb inmiddels besloten om een Dell Latitude laptop te kopen met 3 jaar on site garantie.
 

Hoi Roy,

Waarschijnlijk één van de "Dell 15 5000" series, maar welk model precies weet ik niet want de prijzen en specificaties lopen heel erg uiteen...

Zucht, ik weet het even niet meer, ik vraag me namelijk ook af of ik niet misschien beter een refurbished (gebruikte) met garantie kan kopen. Ik zag namelijk een gebruikte "Dell Latitude E5510" voor slechts 299 euro, en zelfs nog een gebruikte "Dell Precision M4500" (!) voor 499 euro.. ???

Ik dacht dat een nieuw model van de "Dell Latitude 15 5000" series veel duurder zou zijn, maar tot mijn grote verbazing zag ik op de website van Dell dat er van deze series heel veel verschillende modellen zijn, waarvan sommige heel goedkoop te noemen zijn voor de kwaliteit/betrouwbaarheid die je krijgt. Dan bedoel ik echt ver beneden de 1000 euro, ik geloof iets van 600-700 euro maximaal.

Het probleem is dus nu dat ik niet voldoende computerkennis heb om de beste keuze te kunnen maken. Zal/mag ik de links posten naar die gebruikte computers zodat jullie de specificaties kunnen beoordelen?
 
Laatst bewerkt:
Ik koop mijn 2e hands Dells altijd hier...:
http://www.laptopcentrale.nl/product/540/Dell+Latitude+E5510+-+gebruikt.html
€249,99....
Slechts 299 schreef je... :eek:

Heb er al zeker 4 gekocht, ook voor mijn partner en en mijn broer en zo...
Prima service. Ga ik in de toekomst weer heen.

Kijk eens rond :
http://www.laptopcentrale.nl/gebruikte-laptops.html
Ze hebben er nog meer...

PS: scheelt nogal wat met nieuw.... ik heb een mini laptop daar gekocht die wat ouder was (ca 2 j), maar nieuw >1300 euro afh vd configuratie, super stevig met metalen frame, voor ca 250 euro. Heb er vorig jaar een SSD in gezet ... ken hem niet meer terug... die gaat nog jaren mee..
 
Dank je wel André voor de links! Maar je hebt slechts 3 maanden garantie op die "Dell E 5510" laptop toch? De laptop die ik zag heeft 1 jaar on site garantie en je kan het ook uitbreiden naar 3 jaar on site... is dat niet belangrijk? Maar die van "jou" heeft wel betere specificaties denk ik.. hmm, lastig zeg..
 
Laatst bewerkt:
Das aan jou... bij de mijne kwam de DVD brander DOA, maar werd zonder terugsturen vervangen.... (dus op basis van mijn mailtje!)
Das pas vertrouwen.....
Stel dat ik 6 mnd had ipv 3 mnd... dan lijkt dat idd beter... maar als ze me niet goed helpen... dan heb ik er minder aan...
Hoe goed staat "jouw" winkel bekend? Heb je dat al gechecked?

Zoals:
http://tweakers.net/shopreview/8593/laptopcentrale/shopreviews/
 
De winkel heet latops4all.nl en ze hebben een ICT Waarborg logo.. maar ik zal ook eens op tweakers kijken..

Hier de "Dell Precision M4500" voor 499 euro

http://www.laptops4all.nl/dell-precision-m4500-2.html

Maar ja, ik game nooit weet niet of dit wat voor mij is maar het schijnt een sublieme beeldscherm te hebben en volgens één review de beste die ze ooit gezien hadden... is dat handig om nog meer te genieten van youtube? :D
 
Laatst bewerkt:
André.. zou jij een gebruikte laptop b.v. upgraden naar 250GB SSD ? Dat is ook nog mogelijk bij beide winkels.. en als je laptop het later zou begeven dan kun je je SSD kaart er uit halen neem ik aan?

EDIT: oeps, sorry, ik zie dat er al antwoorden waren op mijn vraag over SSD... na een paar dagen bijna dag en nacht achter de pc gezeten te hebben ben ik niet zo helder meer :D
 
Laatst bewerkt:
Vergelijk nu echt goed zodat later geen spijt hebt vd shop... tja shops blijven shops.... het kan altijd misgaan zoals mijn DOA.. die toch netjes opgelost werd.
Maar ook bij deze shop zal het af en toe wel eens mis gaan, waar niet?
Ik kreeg destijds dit antwoord op die laptop brander:
Re: Uw bestelling bij Laptopcentrale is verzonden
Laptopcentrale.nl | Paul Toevoegen aan contactpersonen 18-12-2009 Dit bericht boven aan het Postvak IN laten staan
Aan: andre
Hi,

Blijft de drive zoeken op een gebrande cd, bijv. bij booten van cd?
Zoja, is de drive defect.

Heb het onderdeel hier al klaarliggen, aangezien het een Customer
Replaceable Unit is kan ik je die toesturen zonder tussenkomst van Dell
en hoeft er geen servicecall plaats te vinden.
Het oude onderdeel is een scrap-part en hoeft niet retour.

Paul

Even flexibel geregeld zonder dat de laptop terug hoefde...pluim.

En .. je ziet het zijn geen eendagsvliegen... dit was eind 2009....

Tja, alle 2e hands laptoppen blijven een bepaald risico...
Maar je kunt ook zo redeneren: als er een stuk gaat vanwege iets fout in de fabriek gaat het vaak in het begin echt stuk ..... dus die komen niet bij zulke partijen die ineens opgekocht worden want die zijn onder garantie immers allang vervangen.... gemiddeld blijven er dus de net iets betere over...
Ik vond het risico aanvaardbaar en tenzij er zich iets anders voordoet in de laptop ontwikkelingen die zeer gunstig voor mij zouden zijn dat ik niet wil wachten op een 2e hands... dan is mijn volgende weer een 2e handse...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan