all in one PC build

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jksukino

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2015
Hallo Allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik een eigen pc in elkaar zet en ik heb hier nogal wat bijzondere eisen voor. Hopelijk zouden jullie mij kunnen helpen met hij bij elkaar sprokkelen van de juiste apparatuur.

Doel van de pc
Nu ben ik grafisch ontwerpen en moet de Pc zware programma's aankunnen zoals beeldbewerking progamma's als photoshop en videobewerking. Ook zou het leuk zijn als ik hier en daar een spelletje er op kan spelen maar het hoeft niet top of the line te zijn daarvoor.

Eisen aan de kast
Omdat ik grafisch werk op mijn pc verricht wil ik graag een soort all-in-one tablet kast maken. Het ontwerp lukt me wel maar hiervoor moeten de onderdelen wel zo plat mogelijk in elkaar te zetten zijn. Daarom wil ik graag een bescheiden moederboard, voeding etc. Op de kast zal ik zelf een touchscreen monteren. Het is hierdoor de bedoeling dat de pc een soort oversized tablet idee krijgt die ik als desktop maar ook als tekenpad kan gebruiken.

Bouwplan
- Afmetingen van het scherm is rond de 17inch (16:9). De kast mag iets groter worden.
- de kast mag best breed zijn en redelijk hoog. Alleen diepte moet zo veel als mogelijk ingeperkt worden.
- De dikte van de kast moet zo veel mogelijk ingeperkt worden doormiddel van een PCI-e Riser card.
- om het ontwerp zo plat mogelijk te houden zal ik alles plat monteren zoals je wel eens ziet bij lui die hun pc aan de muur hangen.

elektronica

Ontwerp: small, flat design

Core: Intel Core i7-4790 3.6GHz Quad-Core Processor
cooler: Scythe BIG Shuriken 2 Rev. B 45.5 CFM Sleeve Bearing CPU Cooler

GPU: MSI Radeon R9 270X GAMING 2G ITX
Motherboard: Gigabyte GA-B85N Phoenix

RAM: Kingston 8GB (1 x 8GB) DDR3-1600 Memory
sTORAGE: Samsung 850 EVO-Series 250GB 2.5" Solid State Drive
Seagate Barracuda 1TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive

POWER: Athena Power 400W 80+ Bronze Certified Mini ITX Power Supply
WIRELESS: Intel 6205 802.11a/g/n Mini-PCI-Express Wi-Fi Adapter

EXTRA: PCI Express Riser Card x16 Left Slot Adapter

Vragen
1 ik wil niet lager dan de i7. Past de rest van de apparatuur bij elkaar of is er een duidelijke bottlenek die ik over het hoofd zie?
2 Volgens een calculator verbruikt de pc iets van 273W. Ik begrijp dat er piekmomenten zijn dus heb ik een voeding van rond de 400W gekozen. Is dit prima of is dit overkill of juist niet?
3 is de wireless adapter geschikt of kan ik beter voor een ander gaan (onthou ruimte gebrek)

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met dit project.

Mvg,

Jasper

1. Voor grafisch werk is veel werkgeheugen een must. Ik zou me dus afvragen of je voldoende hebt aan 8GB.
2. Een A-merk 400W voeding zal voldoende zijn.
3. Een Mini-PCI-Express kaartje past niet op dit moederbord. Ik zie overigens wel dat er ook een WiFi-variant is op jouw moederbord, dan kan je die misschien beter nemen: http://tweakers.net/pricewatch/402436/gigabyte-ga-b85n-phoenix-wifi.html

Los hiervan: is een 17 inch scherm niet wat klein voor grafische werkzaamheden? Misschien is het ook een idee om de monitor via een vesa-mount op de computerkast te monteren zodat de computerkast eigenlijk de voet van de monitor is? De kast moet dan wel voldoende zwaar zijn!

Bedankt K1pje voor je snelle reactie.

Er zitten twee sloten op dit moederbord dus extra geheugen moet prima toe te voegen zijn. Heb nu zelf nog maar 4gb en kan hier mee vooruit. Met oog op de toekomst geen slecht idee. Alvast bedankt daarvoor.

Ik dacht dat er juist een mini pci express op dit moederbord kon.
Het andere moederboard had ik gezien maar vraag me af of de wifi ontvanger wel goed is. Zo kan ik die in de toekomst niet vervangen, zou dat moeten. (ik kan er natuurlijk wel een dongel aan hangen maar dat is natuurlijk lang zo mooi niet)

Het werkveld van mijn tablet is 642 x 305 mm. Weet even niet hoeveel inch dat is. (scherm moet dat matchen).

Een vesa-mount is niet wat ik in gedachte had. Voor het scherm maak ik zelf een kast waar de pc als module achter gehangen kan worden, of er in verwerkt. (vandaar graag zo plat mogelijk) Hoe ik dit precies ga doen ben ik niet helemaal over uit maar daar zie ik geen problemen in.

voor het idee:
http://www.ponoko.com/design-your-own/products/tabletmod-xl-enclosure-8163

dat is waar ik voor wil gaan maar dan met de pc module er achter. (ideaal zou ik hem dan ook op schoot moeten kunnen nemen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan