All-in-one scant niet, Brother DCP J315W

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwpiet

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Besturingssysteem
Win 11
Ik heb een draadloze all in one, die de scan niet wil afronden. Als ik uit fotogalerie een scan doe, dan gaat de scanner wel heen en weer, maar daarna krijg ik een foutmelding over niet lukken van instellen van de scanner eigenschappen. En dat ik moet wachten als een ander programma een scan uitvoerd. Dat kan niet, want ik heb nu maar 1 PC van de twee aanstaan.

Ik draai met Vista 64 bits en heb de laatste driver van de Brother website ge-ïnstalleerd.

Printen doet ie wel goed.

Probeer de driver er eens helemaal af te gooien en dan opnieuw op te starten. Als dat niet lukt: scan dan vanuit het programma waar je de afbeelding wil hebben, i.e. Word om je plaatje in Word te krijgen en Photoshop om je afbeelding daarin te kunnen bewerken (en als afbeelding opslaan).

Ik heb de driver opnieuw geïnstalleerd en opnieuw opgestart:

Uit Windows fotogalerie: fout. In Open Office Writer lukt het ook niet. :evil:
Ik kan kiezen uit TW Brother LAN 3.0 of WIA Brother LAN 1.0 als bron om te scannen. Wat is het verschil??:shocked:
Heb nu de driver helemaal verwijderd en ben aan het opstarten. Kijken wat er nu gebeurd.

Laatst bewerkt:
Fotogalerie: geen scanner aanwezig. :mad: en Open Office: ook niet. Vreemd advies van u.

Waarom heb je niet eerst geprobeerd te scannen voordat je de driver eraf gooide? Je hebt een kans van 50% dat je in een keer de goede kiest... Nu niet meer dus. Installeer je wel de goede drivers?

U leest mijn vraag niet goed. Daar staat alles in.

Er is wel recent een firmware update gekomen, die staat nu in mijn printer, maar de fout is nog niet opgelost.
Ook Poortnummer in firewall gecontroleerd, idem dito. Met USB kabel tussen PC en printer gaat het wel goed. De printer is dus goed.
Omdat de scanner draadloos wel start, is het IP adres ook goed.
Probleem is nog niet opgelost.
Ik ben niet de enige, geloof ik, dit bericht is al 176 keer bekeken, zie ik.

Laatst bewerkt:
Nu de driver eraf is, moet deze wel weer opnieuw worden geïnstalleerd, wat ik veronderstelde dat u wel zou begrijpen. Maar bij deze dan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan