Wie kan mij helpen:
Ik ben in het bezit van:
- een desktop pc (xp), via een draad verbonden met een router (linksys wrt54g).
- een laptop pc (vista), draadloos verbonden met bovengenoemde router.
Tot zover geen problemen op beide pc’s heb ik probleemloos internet.
Ik heb nu een hp all-in-one photosmart C4380 gekocht welke ik als draadloze printer wil installeren (printen vanaf beide pc’s via de router).
Zowel op de desktop als laptop lukt het mij niet om de printer te installeren.
Tijdens het doorlopen van deze wizard loop ik telkens vast op hetzelfde punt: Draadloze netwerk (SSID) is gevonden (mijn beveiligde netwerk staat ertussen), deze selecteer ik. In het daaropvolgende tabblad moet ik mijn "beveiligingssleutel opgeven" hier voer ik mijn "WPA shared key" wachtwoord in van de router, daarna krijg ik de melding van printer niet gevonden!
Ook verschijnt de popup: opgegeven service is geen geïnstalleerde service, dit terwijl er op dit type printer een draadloze ontvanger zit!
Kan iemand mij een advies geven wat ik fout doe? Voer ik misschien een verkeerd wachtwoord in? Of is het onmogelijk wat ik wil (niet de juiste router oid)?
Het type beveiliging wat ik heb ingesteld is: WPA2-PSK.
Ondernomen acties:
- 5 medewerkers van hp gesproken, zij weten het niet.
- Linksys gemaild: zegt dat het technisch mogelijk is, maar dat het aan de printer ligt.
Ik hoop dat er iemand een oplossing weet.
Ik ben in het bezit van:
- een desktop pc (xp), via een draad verbonden met een router (linksys wrt54g).
- een laptop pc (vista), draadloos verbonden met bovengenoemde router.
Tot zover geen problemen op beide pc’s heb ik probleemloos internet.
Ik heb nu een hp all-in-one photosmart C4380 gekocht welke ik als draadloze printer wil installeren (printen vanaf beide pc’s via de router).
Zowel op de desktop als laptop lukt het mij niet om de printer te installeren.
Tijdens het doorlopen van deze wizard loop ik telkens vast op hetzelfde punt: Draadloze netwerk (SSID) is gevonden (mijn beveiligde netwerk staat ertussen), deze selecteer ik. In het daaropvolgende tabblad moet ik mijn "beveiligingssleutel opgeven" hier voer ik mijn "WPA shared key" wachtwoord in van de router, daarna krijg ik de melding van printer niet gevonden!
Ook verschijnt de popup: opgegeven service is geen geïnstalleerde service, dit terwijl er op dit type printer een draadloze ontvanger zit!
Kan iemand mij een advies geven wat ik fout doe? Voer ik misschien een verkeerd wachtwoord in? Of is het onmogelijk wat ik wil (niet de juiste router oid)?
Het type beveiliging wat ik heb ingesteld is: WPA2-PSK.
Ondernomen acties:
- 5 medewerkers van hp gesproken, zij weten het niet.
- Linksys gemaild: zegt dat het technisch mogelijk is, maar dat het aan de printer ligt.
Ik hoop dat er iemand een oplossing weet.