All in one verbinden met draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem71

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Wie kan mij helpen:

Ik ben in het bezit van:
- een desktop pc (xp), via een draad verbonden met een router (linksys wrt54g).
- een laptop pc (vista), draadloos verbonden met bovengenoemde router.

Tot zover geen problemen op beide pc’s heb ik probleemloos internet.

Ik heb nu een hp all-in-one photosmart C4380 gekocht welke ik als draadloze printer wil installeren (printen vanaf beide pc’s via de router).

Zowel op de desktop als laptop lukt het mij niet om de printer te installeren.
Tijdens het doorlopen van deze wizard loop ik telkens vast op hetzelfde punt: Draadloze netwerk (SSID) is gevonden (mijn beveiligde netwerk staat ertussen), deze selecteer ik. In het daaropvolgende tabblad moet ik mijn "beveiligingssleutel opgeven" hier voer ik mijn "WPA shared key" wachtwoord in van de router, daarna krijg ik de melding van printer niet gevonden!

Ook verschijnt de popup: opgegeven service is geen geïnstalleerde service, dit terwijl er op dit type printer een draadloze ontvanger zit!

Kan iemand mij een advies geven wat ik fout doe? Voer ik misschien een verkeerd wachtwoord in? Of is het onmogelijk wat ik wil (niet de juiste router oid)?

Het type beveiliging wat ik heb ingesteld is: WPA2-PSK.

Ondernomen acties:
- 5 medewerkers van hp gesproken, zij weten het niet.
- Linksys gemaild: zegt dat het technisch mogelijk is, maar dat het aan de printer ligt.

Ik hoop dat er iemand een oplossing weet.

Misschien zit je firewall in de weg?
Mogelijk helpt het deze (windows en/of mogelijk van je internet security pakket) om de ze tijdelijk uit te schakelen.

Verder is de WPA2 beveiliging misschien een probleem.
Dit kun je proberen door deze tijdelijk uitteschakelen en te kijken of de All in one dan we herkend wordt.

En verder zou je macfiltering nog aan hebben kunnen staan in de router, dan lukt het ook niet.

Verder zou ik de router op de standaard instellingen zetten dus dhcp aan etc.

En zit er een schakelaar op de printer die het draadloos netwerk aan/uitschakelt?

Allemaal zaken die de helpdesken wel aangegeven zullen hebben, maar ik heb geen idee wat ze je hebben later proberen.

Laatst bewerkt:
WPA2 is aangeraden maar gewoon uit interesse probeer eens de beveiliging een trapje lager in te stellen, namelijk WPA-PSK

Mvg

Hoe denk jij die printer dan 'draadloos' in het netwerk te krijgen?
Want dat vertel je er niet bij.
Waarom geloof je Linksys niet?
Wellicht maar eens contact opnemen met HP .....
Het zou me niet verbazen, als je een all-in-one inderdaad niet op deze manier in een nietwerk kan 'hangen'. Wél met een gewone printer.

Zowel op de desktop als laptop lukt het mij niet om de printer te installeren.
Tijdens het doorlopen van deze wizard loop ik telkens vast op hetzelfde punt: Draadloze netwerk (SSID) is gevonden (mijn beveiligde netwerk staat ertussen), deze selecteer ik. In het daaropvolgende tabblad moet ik mijn "beveiligingssleutel opgeven" hier voer ik mijn "WPA shared key" wachtwoord in van de router, daarna krijg ik de melding van printer niet gevonden!

Uit de handleiding begrijp ik dat op dit moment ook tijdelijk een usb setup kabel aangesloten moet zijn. is dat het geval?

Verder levert HP deze netwerktool,

als het goed is gaat het blauwe netwerklampje automatisch branden.
Dit is ook het geval?

Hoe denk jij die printer dan 'draadloos' in het netwerk te krijgen?
Want dat vertel je er niet bij.
Waarom geloof je Linksys niet?
Wellicht maar eens contact opnemen met HP .....
Het zou me niet verbazen, als je een all-in-one inderdaad niet op deze manier in een nietwerk kan 'hangen'. Wél met een gewone printer.

de printer is bedoeld om draadloos te functioneren..

In de handleiding lees ik alleen maar over wpa, niet wpa2
Kans dat het dus daaraan ligt, maar dat zouden ze absoluut (moeten) weten bij de helpdesk.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Allen allereerst bedankt voor het reageren, top!!
Ik heb vanmorgen de volgende akties ondernomen:
- geprobeerd de netwerktool van hp te installeren: krijg onbekende foutmelding.
- firewall uit op zowel desktop als router.
- beveiliging op router tijdelijk uitgesteld.
- Ik probeer de C4380 draadloos in het netwerk te hangen via meegeleverde installatie cdrom.
- de macfiltering heb ik gecontroleerd, deze stond al uit.
- Het blauwe netwerklampje (802.11) brand inderdaad,
deze kan ik zelf aan en uit zetten.
- Hp komt steeds met een standaaard oplossing: software verwijderen en opnieuw installeren.

Word vervolgt.

Groetjes Willem

Hoi,

Probeer dit:

Koppel de printer af, of schakel die uit.
Op de pc waar je de installatie begon: controleer de map waarin, en verwijder de software voor de printer, zo mogelijk ik veilige modus.
Herstart pc en verwijder de map waarin het programma was geïnstalleerd.
Installeer indien nodig CCleaner en laat deze zijn 'werk' doen.
Probeer na een herstart de installatieprocedure in exact de volgorde, zoals door HP is aangegeven.

Mijn ervaring is dat dit laatste bij HP-apparatuur nogal nauw kan luisteren.

uit de handleiding
Druk het rapport test voor draadloze netwerken af. Dit rapport bevat nuttige informatie over uw draadloze apparaat
en netwerkinstellingen. Het bevat ook aanbevelingen voor het verhelpen van eventuele problemen die gevonden zijn.
U kunt dit rapport vanuit de software afdrukken of u kunt het vanaf de HP All-in-One afdrukken door op de knop
naast het indicatielampje voor het draadloze netwerk op de voorkant van de HP All-in-One te drukken. Wanneer het
menu op het scherm verschijnt, drukt u op de pijltoetsen om Draadloze netwerktest uitvoeren te selecteren en drukt
u vervolgens op OK . Druk op Annuleren om terug te gaan naar het hoofdmenu.
Het is mogelijk dat u de firewall of antispyware- of antivirussoftware op uw pc moet uitschakelen.

Misschien helpt het rapport om er achter te komen wat er nu aan de hand is.
Er kan natuurlijk iets stuk zijn, maar terugsturen kan altijd nog.

De AIO print/scant trouwens wel als je hem standalone gebruikt (kopietje)?

Ik lees niet dat je de usbkabel hebt aangesloten, maar ga er van uit dat dit het geval is.
Overigens kun je het proberen met een ander kabel op een andere poort.
Canon heeft wel eens kabel problemen, wie weet?

Voorgestelde werkwijze is wat van Ommeren suggereert, in de veilige modus. (ja helaas weer opnieuw installeren:o)

Dan alle beveiliging uit, ook antispyware en antivirus.(misschien voor de veiligheid even internetkabel uit de router)

en vervolgens nauwkeurig volgens deze stappen installeren.

Mogelijk is het nog zinvol om de nieuwste software te downloaden.
Die vind je hier

Vervolg hp C4380 in draadloos netwerk

Hallo,
Dank voor snelle reaktie,

Heb alsnog weer alle software van hp verwijderd (ook mbv tool om bestanden uit registers te verwijderen: ftp://ftp.hp.com/pub/softlib/software4/COL8988/mp-24061-2/gr_uninst.exe)
Ik heb dit niet in de veilige modus gedaan: alles van hp kon ik zonder problemen verwijderen.

Mbv ccleaner heb ik ook e.e.a geschoond.

Alles opnieuw geinstalleerd, met uitgeschakelde firewall (router/desktop) en services via msconfig.
Ook heb ik de wireless security van de router op disable gezet.

Kortom: c4380 werkt goed/volledig (printen/scannen/kopieren) met usb kabel (deed dit ook al), maar wil nog steeds niet draadloos. Loopt aldoor vast op hetzelfde punt: de beveiligingssleutel opgeven.

Ik heb een diagnoseoverzicht en netwerkconfiguratiepagina afgedrukt:
Niets vreemds: alles is gelukt/verbonden/ signaalsterkte=uitmuntend.
Radio staat aan en functioneert, netwerknaam gevonden.
Type actieve verbinding = draadloos.

De pagina wordt besloten met:
Gefeliciteerd! Uw draadloze printer is correct ingesteld!

Is mijn conclusie juist als ik stel dat de printer goed functioneert/niet defect is,
maar dat ik de printer niet draadloos krijg omdat de router dit niet aan kan of dat het aan een bepaalde instelling van de router ligt?

Wordt vervolgt!

Groetjes Willem

Hoi,

Wat als laatste stap nog vaag blijft is het begrip 'beveiligingssleutel.
Wellicht dat verwacht wordt dat gebruikers binnen het netwerk niet allen zondermeer gebruik kunnen/mogen maken van de printer???
Al geprobeerd natuurlijk om hiet op OK te klikken zonder een 'sleutel' in te voeren?

Misschien moet er ergens in de software van hp aangegeven worden welke gebruikers de printer kunnen benaderen .....

Ik denk toch dat HP hier de oplossing voor zou moeten weten.

Hallo,

Allen allereerst bedankt voor het reageren, top!!
Ik heb vanmorgen de volgende akties ondernomen:
- geprobeerd de netwerktool van hp te installeren: krijg onbekende foutmelding.
- firewall uit op zowel desktop als router.
- beveiliging op router tijdelijk uitgesteld.
- Ik probeer de C4380 draadloos in het netwerk te hangen via meegeleverde installatie cdrom.
- de macfiltering heb ik gecontroleerd, deze stond al uit.
- Het blauwe netwerklampje (802.11) brand inderdaad,
deze kan ik zelf aan en uit zetten.
- Hp komt steeds met een standaaard oplossing: software verwijderen en opnieuw installeren.

Word vervolgt.

Groetjes Willem
ik krijg ook een foutmelding ik ging het even proberen maar hij wil niet
ik zal even zoeken of ik hem voor je kan vinden

heb je Soms een teken in je Draadloos netwerk wachtwoord
Zo bijv : dr@@dloos netwerk

Bij printers en faxen van het start menu, of het configuratie scherm kun je de AIO zien.
Ik ben benieuwd op welke poort die staat.
Dat kun je zien door met rechts op de printer te klikken en vervolgens naar de tab porrten te geen.
Staat daar een tcp/ip poort aangvinkt of de usb poort?
Wanneer die op tcp/ip staat, maar als aangegeven is dat de printer offline is helpt het heel soms om dan er met rechts op te klikken en "de printer online gebruiken te selecteren"

Laatst bewerkt:
Op deze site van HP over het in het netwerk opnemen van deze printer, staat diverse keren vermeld dat het met WEP beveiliging moet...

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...8443&cc=nl&dlc=nl&lc=nl&jumpid=reg_R1002_NLNL

De Wired Equivalent Privacy (WEP)-sleutel of Wi-Fi Protected Access (WPA)-toegangscode indien nodig.
Ik haal er toch echt dit uit, maar inderdaad geen wpa2, zoals eerder genoemd.
Daardoor is WEP het proberen waard.
Maar ben nog steeds benieuwd naar de poort van de printer

Laatst bewerkt:
Maar ook dit:
De WEP-sleutel en WPA-toegangscode worden in de draadloze router of het toegangspunt opgevraagd via de geïntegreerde webserver van de router. Voor meer informatie raadpleegt u de documentatie die bij uw toegangspunt werd geleverd.Sommige toegangspunten bieden meer dan één WEP-sleutel aan. Gebruik de eerste WEP-sleutel (index 1) wanneer u het draadloze netwerk installeert.

Dat is toch alleen wanneer je WEP gebruikt, dat werkte vaak met 4 sleutels, die je in de praktijk alle 4 hetzelfde invulde.
Wpa kent maar één sleutel.

Dat is toch alleen wanneer je WEP gebruikt, dat werkte vaak met 4 sleutels, die je in de praktijk alle 4 hetzelfde invulde.
Wpa kent maar één sleutel.

Dat weet ik wel, maar overal in de handleiding die op de HP site staat wordt gesproken over WEP, ook in de twee stap-voor-stap handleidingen. Lijkt mij dan toch wel de moeite waard om even WEP te proberen wanneer de rest niet werkt.

Hallo,

Ik heb ook de WEP beveiliging geprobeerd;
Ik denk/hoop dat de instellingen goed zijn:
- Default Transmit Key: 1
- WEP Encryption 64 its 10 hex digits
- Passphrase: hier vul ik een willekeurig woord in van 9 letters: daarna generate
Key 1 die hieruit ontstaat vul ik in: geen resultaat (firewall heb ik ook weer uitgeschakeld).
Iedere keer loop ik vast op hetzelfde punt.

Ik heb geen "vreemde" tekens in mijn netwerknaam/wachtwoord (alleen cijfers en letters).

Poort van de C4380: USB001/Virtual Printerport For USB/hp photosmart C4380

Op ok drukken zonder sleutel gaat niet: zonder sleutel is ok "uitgegrijst" zodra je meer dan een aantal karakters invult kun je pas op ok drukken.

Ik neem aan dat als ik iedere wijziging op mijn router bevestig, ik niet iedere keer de pc opnieuw hoef op te starten/cq router hoef te resetten oid?

Wordt vervolgt,
Groetjes Willem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan