All in one verbinden met draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar eh... vul je die wep=key dan zowel op je router als op je printer in???

USB001/Virtual Printerport For USB/hp photosmart C4380
voor elke beveiligings wijziging moet de router wel gereset om de wijziging door te voeren.
Bovendien moet de sleutel uit 5 of 13 tekens bestaan en is hoofdlettergevoelig.
Lees even bladzijde 20 van de gebruikershandleiding daarover.
Verder moet dit ook op de pc/laptop worden ingesteld.
Pas als het netwerk met de router/pc/laptop weer werkt kun je weer verder met de printer.

zolang de printerpoort op usb staat lukt het uberhaupt niet.
Dat moet een tcp/ip poort zijn.
Misschien komt dat doordat de printer eerst op usb heeft gefuncioneert (als ik het goed begrepen heb.)

Wanneer de printer nog altijd goed werkt op usb zou i,k de volgende stappen doen die hp aangeeft om de printer om te zetten van usb naar draadloos (blz 22)
1. Koppel de USB-aansluiting aan de achterzijde van de HP All-in-One los.
2. Plaats de HP All-in-One-cd in het cd-rom-station van de computer.
3. Volg de instructies op het scherm voor de installatie van een draadloos netwerk.
4. Als de installatie is voltooid, opent u Printers en Faxapparaten (of Printers) in het
Controlepaneel en verwijdert u de printers voor de USB-installatie.
Dit alles voor een netwerk met goed ingestelde wep beveiling.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Toch weer even aan het "rommelen" geweest, met succes:
De c4380 zit in het netwerk!!!!!!!

Ik denk toch dat leofact de oplossing heeft gegeven:

Via start, configuratiescherm, printers en faxapparaten, eigenschappen van c4380 (die wel met usb was aangesloten en werkte), tabblad poorten heb ik wat geswitched tussen de poorten, achter de printernaam kwam ook ineens een ipadres en een host te staan.

Vraag mij niet wat ik precies heb gedaan, maar installatie cdrom erin en liep in 1 keer door (zonder de foutmelding die ik de afgelopen weken kreeg).

USB kabel eruit, de printer/scanner werkt perfect.

Nu nog de volgende stap: aansluiten/configureren op de laptop met vista, dit zal hoogstwaarschijnlijk geen problemen geven.

Bedankt voor het meedenken!!!!

Fijne avond, Willem

hé mooi
Zo zie je maar soms kan geen helpdesk tegen helpmij en natuurlijk je eigen vindingrijkheid op.
als de laptop ook klaar is (altijd slag om de arm houden:)) graag de vraag op opgelost zetten.
mvg leo

Laatst bewerkt:
Vervolg vraag: AllinOne printer in Netwerk

Hallo,
Ik heb toch nog even advies nodig:

Situatie op dit moment:
- Desktop (xp) via draad verbonden met router linksys (wrt54g).
- Laptop (vista) draadloos verbonden met bovengenoemde router.
Internet werkt top op beide computers!

De hp all in one c4380 is draadloos verbonden met hetzelfde netwerk. Dit is gelukt doordat
ik de installatiesoftware/wizard op de desktop heb doorlopen.
De c4380 scant, print en kopieert vanaf de desktop perfect!

De printer heb ik gedeeld, is dus te benaderen via de laptop.
Printen doet hij dus ook vanaf de laptop.

Volgens mij kan ik (nog) niet scannen vanaf de laptop. Bij de scanners staat wel een
c4380, maar die doet helemaal niets.

Ik heb de software van hp ook op de laptop geinstalleerd, echter als ik deze selecteer
krijg ik de melding dat er geen hp apparaat gevonden is.

Concreet 2 vragen:
1) Is het mogelijk om de geinstalleerde software op de laptop te "koppelen" met de gedeelde netwerkprinter?
2) De c4380 is dus "draadloos" aangesloten op het netwerk, via de desktop werkt hij perfect. Wat is de "normale" gang van zaken/meest voor de handliggende oplossing, om de c4380 ook op de laptop te kunnen gebruiken (zowel printen als scannen als kopieeren)?

Ik hoor het wel,

Alvast bedankt, fijne avond!

Willem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan