alle 4GB gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

schuitje

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
hallo,ik heb windows7 op mijn laptop met 32bit,ik heb nu 4GB ram geheugen geinstalleerd maar hij gebruikt nu maar bijna 3GB dus 1GB is over nu las ik ergens dat je met een bepaalde patch(programma)toch van die 4GB gebruik kan maken,wie weet hoe ik dit moet doen of heeft een idee.
groetjes schuitje

Hallo....

Neen, om die volledige 4gb te kunnen benutten zal je moeten overstappen naar een 64b versie van w7.
Dit kan je niet patchen oid.

Hallo....

Neen, om die volledige 4gb te kunnen benutten zal je moeten overstappen naar een 64b versie van w7.
Dit kan je niet patchen oid.

ik ben op een site geweest waar ze het over een PAE hadden en je daarna van de 4GB kon gebruikmaken en dat was meerdere mensen gelukt de site was in het engels maar kan hem nergens terug vinden.

Lol, Zoals Frankwannet al aangaf " Aleen op 64BIT"
Heb het zelf eens geprobeerd maar nee hoor ;)

Heb je een link van die weblog/bron ?
PAE op google word ik niet wijzer

Jij bedoelt dan deze

Maar dat heeft niets met jou vraag temaken.In die zin dat je nog steeds met een 32bitsOS zit.
Hier gaat het over 32 bits processoren en of die dan samen kunnen met een 64b OS(en dat is wat ik er ff snel uit opmaak)

Oftewel totaal iets anders ;)
Tip: Je kan ook niet van 32bit naar 64 upgraden word een schone installatie

4gb

Oftewel totaal iets anders ;)
Tip: Je kan ook niet van 32bit naar 64 upgraden word een schone installatie

ik heb deze link http:/www.raimond.cc/blog/archives/2009/08/19/make-windows-7-and-vista-32-bit-X86-suport-more-than-4gb-memory/

Laatst bewerkt:
Ik ben even aan het lezen geweest.Ik zet er mijn vraagtekens bij...Wellicht biedt dit nader onderoek door medehelpijers die wat dieper met hun kennis in registers ed zitten.Daarbij de (download)linken in dat verhaal zijn dood.

A ik geloof er niet zo in of dit goed zou zijn voor je systeem(Als het mogelijk zou zijn)
en B ken jij russsich???:D:D

Daarbij wordt er in het commentaar nog steeds de discussie gevoerd of de volledige 4gb nu ook DAADWEKELIJK GEBRUIKT wordt of dat het voor het plaatje aleen maar leuk staat.(oftewel de melding 3.2 gb aangepast is naar 4gb)

Ik zou er vanaf blijven in ieder geval.

Laatst bewerkt:
4gb

Ik ben even aan het lezen geweest.Ik zet er mijn vraagtekens bij...Wellicht biedt dit nader onderoek door medehelpijers die wat dieper met hun kennis in registers ed zitten.Daarbij de (download)linken in dat verhaal zijn dood.

A ik geloof er niet zo in of dit goed zou zijn voor je systeem
en B ken jij russsich???:D:D

Ik zou er vanaf blijven in ieder geval.

in ieder geval bedankt voor je hulp,ik dacht misschien heeft hier iemand ervaring mee
groetjes schuitje

4gb

als je toch nog iets te weten komt hierover hou ik me aanbevolen
schuitje

Als er wel een mogelijke oplossing daarvoor zou zijn had ik dat allang een keer gezien hier op Helpmij...
Er wordt regelmatig dezelfde vraag gesteldt als die van jou en alle zeer intelligente medehelpmij'rs komen tot dezelfde conclusie als wij jou die nu geven.
Een 64bit versie dus.....

Theoretisch is het mogelijk meer dan 4GB in een 32bits besturingsysteem te gebruiken.

(meelezers beginnen nu te fronzen :))

De pechniek heet PAE (Physical Adress Extention) en zorgt ervoor dat er geen 32 bits voor geheugentoewijzing gebruikt word maar (uit mijn hoofd) 36bits waardoor je 64gb zou kunnen mappen.

Het probleem is allen dat je nog steeds met een 32 besturingssysteem met 32bits drivers gebruikt die niet met PAE overweg hoeven te kunnen. wat je dan dus krijgt is een ernstig instabiel systeem.
Daarnaast zijn er op het internet performance problemen gemeld van 1 tot 10%.

Daarom zeg ik altijd: kan niet op een 32 bits besturingssysteem. Omdat dat iets is wat je echt niet wil :)

@Ellasar: dat komt dan uit de wikepedia link van me
Maar er staat toch wel duidelijk iets bij

, Physical Address Extension (PAE) is a feature first implemented in the Intel Pentium Pro to allow x86 processors to access more than 4 gigabytes of random access memory if the operating system supports it

En volgens mij gaat het daar meer om of de processor op een 64b systeem kan en dus kan werken met 4gb of meer als dat er 4gb gebruikt wordt in een 32b os.(????)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan