Alle bestanden gewist na fouten controle, wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Impracticable

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2009
Mijn 2e SATA HDD (Western Digital 2.0TB) had opstartproblemen dus had ik de HDD geunplugged en weer ingeplugged.
Vervolgens startte ik mijn PC opnieuw op om te kijken of hij werkt, en gelukkig werkte hij.

Tot slot had ik een fouten controle gedaan met beide opties aangekruist ("fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren" EN "beschadigde sectoren zoeken en repareren").

Op dit moment stond er ong. 500 GB aan data op en na 2 uur controleren had ik er wel genoeg van dus drukte ik op annuleren. Vervolgens wil ik op mijn schijf kijken en kan ik constateren dat mijn HDD in een NTFS is veranderd en dat hij aangeeft dat er GEEN files meer opstaan...!

Op welke manier kan ik mijn waardevolle bestanden terug krijgen? :(

Laatst bewerkt:
Er werd niet gewaarschuwd of ik zeker wist dat ik wou annuleren, de vraag "weet u het zeker" wordt overigens zeer vaak gesteld in windows.

Daarnaast ben ik vergeten te melden dat als ik op mijn schijf wil dat ik dit krijg: "B:\ is niet toegankelijk. Toegang geweigerd."

The computer is not available during this time because chkdsk does not relinquish control until it is finished.
Bron: Microsoft
Omdat je schijf is veranderd in NTFS zoals je zegt zul je onder eigenschappen>beveiliging de rechten moeten veranderen/toekennen of jezelf eigenaar maken v.d. schijf. Dit zul je wel in de administratormodus moeten doen.
A: en B: zijn normaliter gereserveerd voor floppydrives, weet je zeker dat je schijf de letter B heeft? Bij verwisselbare stations schijnt het wel te kunnen maar het komt niet vaak voor.

Laatst bewerkt:
A en B worden gereserveerd voor een floppydrive.
C en D moet je hebben

Nee ik heb hem gepartitioneerd naar B:\ en hij werkte normaal voor een half jaar.

Hoe dan ook, kan ik deze actie van mij niet terug draaien of verder gaan met fouten controleren?
Of zal alles terug kunnen komen als ik hem terugzet naar FAT32?

Je hebt een paar domme fouten gemaakt.
En geduld is een schone zaak.
Ik zou in ieder geval de driveletter van die b schijf terugzetten naar d

Ja maar daar krijg ik mijn files niet mee terug, ik zal dit overigens wel doen.

Ik ben nu met File Recovery bestanden aan het terug halen, maar ik weet zeker dat ik mijn belangrijke files die groot zijn niet terug krijg.

Heb ook al een paar gerecoverde films bekenen en die kunnen niet eens afgespeeld worden..

Er moet toch een manier zijn om deze actie terug te draaien?

Of zal alles terug kunnen komen als ik hem terugzet naar FAT32?
Converteren van NTFS naar FAT32 gaat niet lukken onder Windows, wel formatteren. Dat zijn 2 verschillende begrippen, bij formatteren verlies je al je data.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/349868-Externe-HDD-van-NTFS-naar-FAT32-formatteren #2
of
Download een ubuntu cd (live CD), start daarmee op en start de partitiemanager (in menu system, administration, partition editor). Selecteer de juiste drive (!!) en doe formatteren. Je kunt elk gewenst filesystem kiezen, ext*, ntfs, fat, reziser etc. Bron: Visitor Q
Die actie, dat annuleren van de schijfcontrole, kun je helaas niet terugdraaien.

Laatst bewerkt:
Goed nieuws! Ik wou mijzelf afmelden van windows en opnieuw inloggen, omdat ik mezelf admin had gemaakt, maar ik drukte perongeluk op afsluiten.
Geluk bij een ongeluk, toen ik opnieuw had opgestart was mijn schijf weer helemaal normaal! Al mijn bestanden staan erop en ik kan er alles mee doen.

Ik had vanaf het begin al moeten rebooten, maar bedankt voor de inzet alsnog!

OPLOSSING: ALTIJD REBOOTEN!

Graag gedaan hoor al gingen we er hier logischerwijs van uit dat je al gereboot had. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan