Alle bestanden in 1keer wijzigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Hallo,

Hoe kan ik ervoor zorgen dat al mijn filmpjes, muziek en foto's in een bepaald programma openen? Ik weet wel hoe je dat doet met 1 bestand maar dat is zoveel werk per stuk! Ik dacht dat er een manier was om alle bestanden in 1 keer te wijzigen waarin je het in wil openen, iemand een idee?

Volgens mij:
  • Klik met je rechtermuisknop op het bestand
  • Kies "Openen met"
  • Kies nu je programma (en nog ergens wat aanvinken).
Ik heb geen windows dus weet niet precies waar je dat moet aanvinken. Maar het moet ongeveer zo. Dit moet je wel per extensie doen. Dus als je een JPG bestand in programma X wil openen. Gaat niet automatisch een GIF bestand ook in programma X. Die moet je dan volgens mij ook openen.

(Een windows gebruiker kan het je wat duidelijker uitleggen)

Rimsic zei:
Kies nu je programma (en nog ergens wat aanvinken).
Ik heb geen windows dus weet niet precies waar je dat moet aanvinken.
(Een windows gebruiker kan het je wat duidelijker uitleggen)
Dus die gaat dat even doen. :D
Klik rechts op bijv. een mp3 en kies voor Openen met.
Selecteer in de lijst programma's de speler waarin dat bestand voortaan geopend moet worden.
En nu (let je ook even op, Rimsic? ;)) zet je een vinkje bij Dit programma altijd gebruiken om dit type bestand te openen.
Voortaan openen al je mp3's nu in die speler.
Hetzelfde doe je één keer voor wav-bestanden, één keer voor avi's etc.
Je kunt ook eens in de speler zélf kijken - vaak vind je onder Extra > Opties (Tools > Options) wel een tabblad Bestandsassociaties (File Assocations). Kan ook in een ander menu zitten. Bestand > Voorkeuren (File > Preferences) zie je bijvoorbeeld ook nog weleens. Of zoek in de Help op Bestandsassociaties.
Dan kun je dáár al die bestandstypen in één keer aanvinken en dat gaat nóg sneller. :)

Guus.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het delen van deze us.there zijn veel persoon op zoek daarover nu zullen ze voldoende middelen te vinden door uw post.I wilt uw forum toch sluiten zodat u verder te delen met ons

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan